سال گذشته ۱۴ مورد آتش‌سوزی در بازار تبریز اطفا شد

به گزارش عصر آزادی آنلاین، مدیرعامل سازمان آتشنشانی تبریز با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای حفظ ایمنی بازار تبریز، گفت: نتیجه اقدامات اساسی در این بازار، ۱۴ مورد اطفای حریق در لحظات اولیه وقوع حادثه بود.

آتش پاد علیرضا زبردست روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بازار تاریخی تبریز گذشته از بستر سرمایه اقتصادی، خزانه دار فرهنگی و تاریخی شهر تبریز است و در راستای ایمنی بازار، اقدامات اساسی و اصولی برای نگهداری آن انجام گرفته است.

وی ادامه داد: هسته داخلی بازار تبریز به دلیل داشتن معابر تنگ و باریک امکان ورود خودروهای عملیاتی میسر نیست و همین مساله مشکل اجرای عملیات اطفاء حریق را برای آتش نشانان به بار می آورد.

زبردست مرتفع سازی مشکل عملیات اطفاء حریق بازار تبریز را برقراری سیستم شیرهای هیدرانت عنوان کرد و افزود: شیرهای هیدرانت در سطح بازار تبریز نصب و با بررسی وضعیت خطر پذیری و به تناسب نیاز در محل بازار نصب شده و کار کرد خوبی را در اجرای عملیات های اطفاء حریق داشته است.

وی ادامه داد: آموزش های عمومی ایمنی برای آشنایی اصناف و کسبه بازار تبریز با عنوان آموزش چهره به چهره برگزار شده و هدف اساسی بر این بود که در لحظات اولیه وقوع آتش سوزی افراد حاضر به سرعت اقدام به اطفاء یا کنترل حریق کنند و این امر با نصب جعبه های حاوی کپسول های آتش نشانی در بازار تبریز میسر شده است.

مدیرعامل سازمان آتشنشانی تبریز با بیان اینکه امیدواریم با رعایت اصول ایمنی شاهد سایه دود و شعله های آتش در بازار تبریز نباشیم، افزود: در راستای حفظ ایمنی بازار تبریز، بازبینی از تجهیزات اطفاء حریق در طول هفته گذشته و جاری انجام گرفت که شیر های هیدرانت از لحاظ آبدهی و فشار مورد نیاز در وضعیت مناسبی قرار داشت.

وی همچنین دیگر اقدام اساسی در راستای حفظ ایمنی بازار تبریز را بهینه سازی فشار آب عملیاتی به هنگام وقوع حریق در بازار عنوان کرد و افزود: با تلاش کارشناسان سازمان آتش نشانی، تمهیداتی با عنوان رله و استفاده از پمپ های بین مسیر انجام گرفته که همین امیر موجب تنظیم و افزایش میزان فشار آب در بازار تبریز شد.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.