تعامل تاریخی شورای شهر و شهرداری تبریز در دوره پنجم

به گزارش عصر آزادی آنلاین، شهردار تبریز گفت: در دوره فعلی مدیریت شهری، بالاترین سطح همکاری و هماهنگی ممکن بین دو مجموعه شورا و شهرداری را شاهد بودیم.

ایرج شهین‌باهر ضمن تبریک روز شوراها اظهار کرد: دو رسالت اصلی شورای شهر سیاست‌گذاری و نظارت است که دوره‌ی پنجم شورای شهر تبریز این دو وظیفه را نه در صحبت و گفتار و طرح موضوع، بلکه در عمل به سرانجام رساند.

وی ادامه داد: از افتخارات دوره‌ی فعلی این بود که برای اولین بار در شهر تبریز، برنامه‌ی ۵ ساله برای مدیریت شهری تدوین و عملیاتی شد.

وی با اشاره به تدوین بودجه‌ی سالانه‌ی شهرداری بر اساس برنامه‌ی ۵ ساله و چشم‌انداز ۱۲ ساله‌ی مصوب شورا، اضافه کرد: چند سالی است که بودجه‌ی سالانه‌ی شهرداری بر اساس اهداف، نیازها و اولویت های مشخص شده در برنامه ۵ ساله و چشم‌انداز ۱۲ ساله تدوین می‌شود.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: عملیاتی شدن برنامه‌ی ۵ ساله‌ی شورای شهر مانع تصمیم‌گیری افراد در مورد منابع شهر، بر اساس سلایق، تمایلات و نظرات شخصی می‌شود.

وی متذکر شد: اتفاقات خوبی که شاهد آن هستیم، بر اساس همان برنامه‌ریزی مدیریت شهری است که تدوین و عملیاتی ‌شده و این اقدام مهم دوره‌ی پنجم شورای شهر تبریز در تاریخ این شهر ثبت خواهد شد.

شهین باهر در پایان گفت: امیدواریم پس از استقرار دوره‌های بعدی شورای شهر نیز برنامه‌ی پنج ساله و چشم انداز ۱۲ ساله در اولویت برنامه‌ها قرار داده شود تا در کمترین زمان ممکن بتوانیم شاخص‌های توسعه‌ی تبریز را به سطح استانداردهای جهانی برسانیم.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.