اعتراض جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز نسبت به عدم همسان سازی حقوق‌

به گزارش عصر آزادی آنلاین، امروز یکشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه، جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز در اعتراض به عدم افزایش مناسب حقوق خود از زمان دولت سابق تاکنون و طولانی و مبهم شدن جریان همسان سازی حقوق خود با دانشگاه‌های علوم پزشکی، در برابر ساختمان ریاست دانشگاه تبریز تجمع کردند.

بر اساس گفته‌های این اساتید، وضعیت اقتصادی و وضع مالیات ۱۰ درصد به حق تدریس آن‌ها با شرایط دریافتی هیئت‌ علمی‌های دانشگاه‌های علوم‌پزشکی مطابق نبوده و تفاوت زیادی دارد.

در این تجمع اعتراض آمیز بر نادیده گرفتن تقاضاهای قانونی اعضای هیات علمی، تحقیر منزلت و شان آن‌ها و نیز طولانی کردن بیهوده جریان همسان سازی که می‌تواند در نهایت به ضرر آن‌ها باشد، تاکید شد.

این اساتید اما تاکید کردند که در صورت تعلل وزارتخانه و مسئولان مربوطه در این مورد به اعتراض خود ادامه خواهند داد.

این معلمان دانشگاهی در روز معلم، در سخنرانی‌هایی تصریح کردند که متاسفانه سکوت و متانت هیات علمی در سال‌های اخیر اسباب سوء تفاهم برخی از گروه‌ها و مسئولان شده و زمینه سوء استفاده از آن‌ها را فراهم آورده است.

در ادامه این تجمع، روح الله متفکرآزاد نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز با حضور در این جمع،  اظهار کرد: در مجلس شورای اسلامی برای همکاران و اساتید هیات علمی و غیر هیات علمی تلاش کردیم تا همسان سازی حقوق‌ها انجام بگیرد چرا که استدلال داشتیم، حوزه عدالت در تساوی نیست، بلکه عدالت در قرار گرفتن هر چیزی بر سر جای خودش است.

وی افزود: هیچ کدام از این دو بخش مربوط به همسان سازی در لایحه اول بودجه دولت نبود، در نتیجه با برگشت لایحه به دولت، بخش هیات علمی در بودجه قرار داده شد اما بخش غیر هیات علمی منظور نشد.

وی ادامه داد: در مجلس تلاش کردیم تا بخش هیات علمی را در لایحه بودجه حفظ کردیم و سپس بخش غیر هیات علمی را به آن بیفزاییم که بخش اول با وجود چالش‌های جدی و حمایت اعضای کمیسیون و فراکسیون قدرتمند متشکل از هیات علمی توانستیم حفظ کنیم.

متفکرآزاد گفت: برای گنجاندن غیر هیات علمی‌ها ۱۴ پیشنهاد دادیم ولی موفق نشدیم.

وی متذکر شد: مکان این بخش اشتباه بوده و در بند “و” تبصره دو قرار گرفته بود که عملا دولت در آن تبصره بدهی‌های خود را با فروش اموال، سهام و امثال آن تعدیه می‌کند که به اجبار مجبور به قبول آن شدیم تا اصل مسئله از بین نرود.

وی افزود: در این بند ۱۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار گذاشته شده بود که عدد درشتی بود که ۸۹ هزار میلیارد تومان آن فقط تعدیه بدهی به صندوق تأمین اجتماعی است، ولی کل رقم بخش هیات علمی هم چندان درشت نیست که بگوییم از این محل امکان تأمین وجود ندارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال پیگیری هستیم تا ابتدا احکام را بزنند و منوط به تأمین اعتبار شود و همکاران بدانند که دستشان به جایی می‌رسد. قرار شده تا بنده از طریق فراکسیون دانشگاهیان به آقای نوبخت نامه بزنم تا ایشان پیگیری کنند. کمیسیون هم قطعا پیگیری خواهد کرد، وزارت علوم هم در حال پیگیری است تا بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

وی افزود: تجمع در شأن هیات علمی نیست و بر اساس ماده ۲۹ و ۳۰ برنامه ششم توسعه نیز تبعیض‌ها و فاصله‌های دریافتی‌های افراد در رسته‌های شغلی یکسان نباید بیشتر از ۲۰ درصد باشد که ما نیز در تحقق این امر تلاش می‌کنیم.

در این تجمع سخنانی در رابطه با وضعیت و روند همسان سازی از سوی معاونت پشتیبانی این دانشگاه،  مسئول و یکی از اعضای شورای مرکزی انجمن صنفی دانشگاه ایراد شد.

منبع/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.