اعتراض اعضای هیات علمی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان به موضوع همسان سازی حقوق

به گزارش عصر آزادی آنلاین، همزمان با نکوداشت مقام معلم، جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با حضور در محوطه دانشگاه و مقابل ساختمان ریاست، مطالبات صنفی خود را پیرامون موضوع همسان سازی در قالب قرائت بیانیه‌ای مطرح کردند.

در این تجمع خودجوش صنفی، اعضای هیات علمی بر سوءاستفاده از متانت و شان هیات علمی در طول هفت سال گذشته تصریح کرده و به تبعیض در افزایش حقوق‌ها طی سال‌های اخیر و نیز روند ضعیف، کند و پر از ابهام دولت در بحث همسان‌سازی حقوق اعضای هیات علمی معترض بودند.

این اساتید دانشگاهی طی بیانیه‌ای خواستار همسان‌ سازی سریع، بی قید و شرط و صدور احکام جدید در راستای همسان‌ سازی کامل بوده و تقاضای خود را از دولت محترم، وزیر برنامه و بودجه و سایر مسئولان وزارتی مبنی بر اجرای سریع و بی قید و شرط مصوبه مجلس شورای اسلامی اعلام کردند.

هم‌چنین در این تجمع صنفی که با همراهی و مدیریت شورای صنفی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار شد، دکتر ولی زاده رئیس دانشگاه مواردی را پیرامون بحث همسان سازی مطرح کرده و ابراز امیدواری کرد که طبق مصوبه مجلس و تایید شورای نگبهان، دولت بودجه همسان‌سازی را در آینده‌ای نزدیک تامین و ابلاغ  کند.

اعضای هیات علمی حاضر در این تجمع صنفی از تعلل وزارت عتف و وزارت برنامه و بودجه در اجرای کند و مبهم همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی و آیین نامه ناعادلانه اجرای آن، گله‌مند بوده و تاکید داشتند که مسئولان ذی‌ربط  به دغدغه‌های فکری حال حاضر اعضای هیات علمی که آموزش و پژوهش آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده است، واقف باشند تا اساتید با آرامش فکری بیشتر و به دور از دغدغه‌های صنفی و معیشتی دنبال فعالیت‌های تخصصی خود بوده و اعتراضات صنفی مشابهی را با شدت و دامنه بیشتر در آینده‌ای نزدیک در دانشگاه‌های مختلف کشور شاهد نباشیم.

منبع / ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.