آذربایجان‌شرقی از فردا بارانی می‌شود

به گزارش عصر آزادی آنلاین، رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از بعد از ظهر چهارشنبه تا عصر شنبه هفته بعد رگبار باران در این استان شدت می‌گیرد.

محمد امیدفر با اشاره به اینکه فعالیت سامانه بارشی تمامی نواحی استان را فرا می گیرد، افزود: این سامانه همچنین موجب آذرخش، افزایش ابر، وزش باد ملایم تا گاهی نسبتا شدید، بروز تندبادهای لحظه ای و کاهش نسبی دما در سطح استان می شود.

وی اظهار داشت: در پی نفوذ این سامانه، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها و در نواحی مستعد بارش تگرگ و بروز خسارت به محصولات باغی و کشاورزی وجود دارد.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی به مسافران و رانندگان توصیه کرد از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، صعود به ارتفاعات و فعالیت های کوهنوردی خودداری کرده و از کشاورزان خواست به توصیه های کارشناسان جهادکشاورزی استان توجه کنند.

امیدفر، ادامه داد: در زمان کنونی ( ۱۴و ۱۵ دقیقه) جلفا با ۲۷ و هریس با ۱۸ درجه سانتی گراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین شهرهای استان بوده و دمای تبریز ۲۱ درجه سانتی گراد بالای صفر و دارای آسمانی تا قسمتی ابری است.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.