پویش ضیافت همدلی تا عید سعید فطر ادامه دارد

به گزارش عصر آزادی آنلاین، معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: پویش همدلی بهزیستی از ۲۵ فروردین تا ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ و تا فرارسیدن عید سعید فطر در آذربایجان شرقی برگزار می شود.

جواد ایمان زاده با بیان این‌که پویش ضیافت همدلی با محوریت مؤسسات خیریه تا عید سعید فطر ادامه خواهد داشت، گفت: از توانایی‌ها و ظرفیت خیرین و مردم برای تأمین اقلام ضروری معیشتی اقشار کم بضاعت، در این پویش استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: سیاست اصلی بهزیستی، واگذاری امور مشارکت‌ها به خیرین و خود مردم است و بر همین مبنا برای فعالیت ۱۴۵ مؤسسه خیریه مجوز داده‌ایم تا به عنوان یاوران بهزیستی، بسیاری از خدمات را بر دوش بگیرند.

وی با بیان این‌که دفتر مشارکت‌های مردمی، مسئولیت جذب و جلب مشارکت‌های مردمی را بر عهده دارد، گفت: این دفتر با اتخاذ رویکرد تعاملی با خیران، برگزاری طرح‌های متعدد جلب مشارکت و بهره‌مندی گسترده از ابزارهای مختلف سعی دارد با روش‌های جلب اعتماد خیرین و جایگزین کردن شیوه‌های نوین به جای روش‌های سنتی، برای رونق و احیا این بخش، قدم‌های مثبتی بردارد.

وی در رابطه با شیوه کمک و فعالیت این مؤسسات خیریه به مددجویان بهزیستی، گفت: مؤسسات غیر دولتی، بازوان توانمند بهزیستی هستند که در بحث بسته‌های معیشتی، خدمات تخصصی برای معلولین، سالمندان، فرزندان بی سرپرست و بد سر پرست و آسیب‌های اجتماعی، کمک شایانی برای بهزیستی کرده‌اند و جذب مشارکت ها و تامین نیازهای اساسی مددجویان بدون همراهی و کمک این موسسات ناممکن است.

ایمان‌زاده محورهای فعالیت پویش را شامل پرداخت کمک هزینه و بسته‌های معیشتی، تهیه وسایل بهداشتی، درمانی و دارویی، تامین اقلام جهیزیه و ازدواج وهمچنین در صورت تمایل ویژه خیران و شرایط خاص موسسات از جمله آزادی زندانیان، مسکن و هزینه‌های درمان و غیره برشمرد.

وی با بیان اینکه پویش ضیافت همدلی به منظور مرتفع کردن نیازهای اساسی و مشکلات اقتصادی جامعه هدف بهزیستی برگزار می‌شود، گفت: از مردم استان و خیران دعوت می‌شود با پیوستن به این پویش به جهت همدلی با افراد نیازمند تحت پوشش سازمان بهزیستی کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت۶۳۶۷-۹۵۷۰-7934-2114 واریز کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان خاطرنشان کرد: مردم فهیم استان  و به ویژه خیران بزرگوار می‌توانند کمک های غیر نقدی خود را به دفاتر مشارکت‌های مردمی مستقر در مراکز ادارات بهزیستی شهرستان تحویل دهند.

وی افزود: رتبه بندی و ارزیابی موسسات تحت نظارت سازمان در جذب مشارکت های مردمی و خدمت رسانی به مددجویان سازمان و ارزیابی و رتبه بندی ادارات شهرستانی در جذب مشارکت ها از دیگر اهداف این پویش است.

وی با اشاره به این‌که دستورالعمل فرآیند جذب مشارکت‌های مردمی به مراکز مثبت زندگی نیز ابلاغ شده است، عنوان کرد : این مراکز ملزم هستند با روش‌های مشخص و با مشارکت مردم نسبت به شناسایی ظرفیت‌ها، توانمندی ها و نقاط قوت منطقه مشارکت  و با مشارکت خود مردم برای آن‌ها برنامه ریزی کنند.

ایمان زاده در ادامه با اشاره به رقم کلی جذب مشارکت‌های مردمی در سال گذشته، گفت: در سال گذشته بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان مشارکت مردمی در بخش نقدی و غیر نقدی جذب شده است که با توجه به شرایط اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، قابل تحسین است.

وی افزود: همچنین در حوزه مسکن هم بهزیستی با کمک ویژه خیرین، حمایت‌ها و فعالیت‌های چشم گیری در زمینه مسکن معلولین و مددجویان انجام داده است که همین سیاست در سال جاری هم با جدیت دنبال خواهد شد.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان همچنین از مردم فهیم استان خواست با کد حساب مشترک ایران همدل #14* نیات خیر خود را به دست نیازمندان و اقشار آسیب پذیر واقعی برسانند.

منبع/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.