تگرگ ۹۳ میلیارد ریال به کشاورزان «یامچی» خسارت زد

به گزارش عصر آزادی آنلاین، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند گفت: به دنبال بارش روز گذشته تگرگ در این منطقه ۹۳ میلیارد ریال به کشاورزان «یامچی» این شهرستان خسارت وارد شد.

علی صیادی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: تگرگ به بیشتر محصولات کشاورزی در «یامچی» خسارت زده به طوری که در بخش درختان بارده به باغ‌های پسته و زردآلو و در بخش زراعی به مزارع گندم، جو و گوجه بین ۱۰ تا ۴۰ درصد خسارت وارد شده است.

وی از کشاورزان خسارت‌دیده که محصولات خود را بیمه محصولات کشاورزی کرده‌اند خواست برای دریافت خسارت خود به صندوق بیمه کشاورزی مراجعه کنند و اضافه کرد: کشاورزانی که بیمه ندارند باید منتظر باشند تا اعتبار حوادث غیرمرقبه پرداخت شود.

«صیادی» بهترین راهکار برای جلوگیری از خسارت تگرگ را استفاده از سامانه ضدتگرگ اعلام کرد و ادامه داد: کشاورزان و باغداران می‌توانند در باغ‌های خود این سامانه را راه‌اندازی کنند و جهاد کشاورزی برای کمک برای خرید این سامانه به آنان تسهیلات با سود کم اعطا می‌کند.

شهرستان مرند دارای ۹۵ هزار هکتار اراضی زیرکشت کشاورزی و باغی بوده که از این میزان ۴۹ هزار هکتار اراضی آبی و ۴۶ هزار هکتار اراضی دیم است و نسبت زمین‌های آبی ۵۲ درصد و اراضی دیم ۴۸ درصد می‌باشد.

منبع// ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.