نامگذاری یک پارک محله‌ای به نام “ملا محمد فضولی” در تبریز

به گزارش عصر آزادی آنلاین، دبیر شورای نامگذاری معابر و اماکن عمومی تبریز گفت: پارک محله‌ای در شهرک سفیر امید به نام حکیم ملا محمد فضولی نامگذاری شد.

سعید حاجی‌زاده اظهار کرد: در راستای پاسداشت مقام ادبی حکیم ملا محمد فضولی و با پیشنهاد شهرداری منطقه سه، در جلسه امروز شورای نام گذاری معابر و اماکن عمومی، با نامگذاری پارک محله‌ای در آستانه افتتاح، به نام این حکیم و شاعر و ادیب موافقت شد.

وی افزود: سال ۱۴۰۰ از سوی شورای اسلامی شهر تبریز به عنوان سال حفظ، احیا و مرمت میراث فرهنگی و تاریخی، نامگذاری شده و از این رو، رویکرد و اقدامات شهرداری تبریز نیز در سال جاری با محوریت تحقق این شعار خواهد بود.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، پارک محله‌ای ملا محمد فضولی به مساحت حدود ۱۲ هزار متر مربع و ۴۵۵ میلیارد ریال هزینه تملک و اجرا، یکی از طرح‌های آماده افتتاح شهرداری منطقه سه تبریز است که هفته آینده به همراه چند پروژه‌ دیگر شهری به بهره‌برداری می‌رسد.

حکیم ملا محمد فضولی، در سال‌های ابتدایی سده دهم هجری قمری، در جوار حرم سیدالشهدا (ع) دیده به جهان گشود. پدر او اصل و نسبی آذربایجانی داشت‌ و از ایل بیات بود که به دلیل ارادت ویژه به اهل بیت (ع) آذربایجان را به سمت کربلا و نجف ترک کرد. محمد در جوانی لقب «ملا» گرفت‌ و مشهور به ملافضولی شد.

لقب ملا نشانه‌ کلامی بودن وی و لقب حکیم بیانگر رویکرد او به فلسفه و حکمت است. به دیگر سخن، حکیم ملا محمد فضولی مانند ابوعلی سینا و بیشتر از او، توانست کلام و فلسفه را به‌گونه‌ای آشتی دهد. وی به زبان‌های ترکی، عربی و فارسی تسلط کامل داشت و به هر سه زبان اشعار و آثاری گرانبها دارد.

منبع/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.