ثبت جهانی شهر جدید سهند به عنوان کاندیدا شهر ایمن و سالم

عصر آزادی/ حامد پورمند

شهردار شهر جدید سهند در رابطه با ویژگی ها شهر ایمن و پیوستن شهر جدید سهند به شبکه جهانی شهرهای ایمن و سالم توضیحاتی ارائه نمود.

به گزارش خبرنگار عصر آزادی، رشید وکیلی در رابطه با ویژگی های شهر ایمن و پیوستن شهر جدید سهند به شبکه جهانی شهرهای ایمن و سالم گفت: برنامه جامع، ایمن و شهر سالم از طرف سازمان بهداشت جهانی برای ارتقاء وضعیّت ایمنی و سلامت در سطح شهرها ارائه می گردد، وی ادامه داد: در این برنامه ایجاد بستری برای همکاری بین بخشی مابین سازمان های محلی و مشارکت مردم در مدیریت سلامت و ایمنی محل زندگی می باشد.

شهردار سهند با بیان این که هدف این برنامه افزایش سطح سلامت، ایمنی و زیست شهروندی می باشد ابراز داشت: شهر  سالم دارای ویژگی هایی می باشد که در راستای ارتقاء کیفیّت زندگی  شهری، شهروندی و تمامی ابعاد زندگی انسان را در بر می گیرد و هم از لحاظ ابعاد کالبدی شهر و هم نیازهای انسان های شهر نشین می باشد.

وی عنوان نمود: شهر سهند با توجه به این که شهر جدیدی می باشد و در حقیقت با مطالعه کارشناسی مکان یابی شده و سپس آماده سازی و جمعیّت پذیری در آن صورت گرفته و در حال رشد و توسعه می باشد این شهر از ابتدا دارای ویژگی هایی می باشد که در مکان یابی مد نظر قرار داده شده و پتانسیل تبدیل شدن به شهر ایمن و سالم را برخوردار می باشد و در مسیر پیوستن به شبکه جهانی شهرهای سالم قرار گرفته و از نظر مخاطرات طبیعی هم چون زلزله، فاصله کافی با گسل ها را داشته و از منظر زمین شناسی از موقعیّت خوبی برخوردار می باشد.

رشید وکیلی بیان نمود: کریدور آب و هوایی این منطقه در هوای تازه واقع گشته است و از سطح دریا 1700 متر ارتفاع دارد و از لحاظ موقعیت جغرافیایی با شهرهای همجوار طوری می باشد که با مرکز 20 کیلومتر فاصله دارد و به شهرهای همجوار چسبیده و با بعضی شهرها فاصله بسیار اندکی دارد و ادامه زندگی در این شهر قابلیت توسعه را برخوردار می باشد.

وی خاطر نشان نمود: برای ایجاد شهر سالم در شهر سهند مدت 5 سال است که طرح ریزی شده و هدف ارتقاء کیفیت زندگی شهروندی و ارتقاء سطح ایمنی شهر می باشد. شهردار سهند ابراز داشت: در این راستا مطالعاتی صورت گرفته و هدف مشارکت مردم در ساخت شهر با مشارکت بین بخشی واحد و سازمان هایی است که در این شهر استقرار و بنا یافته اند.

رشید وکیلی با ذکر این نکته که این پروژه ساختار، ناظر عالی، دبیر اجرایی، دبیر علمی و از کارگروه برخوردار است افزود: هر نهاد شرح وظایف خاص خود را انجام می دهد و برای ارتقاء حقوق شهروندی و شهروند متعالی تمامی کارهایی که نیازمند آن می باشد و نیازهایی که می تواند در این زمینه شکوفا شود توسط سمن ها انجام می پذیرد و تهدیدهایی که در این شهر وجود دارد در موردش مطالعه صورت گرفته، برنامه نوشته و پروژه برای آن تعریف می گردد و برای رفع این مشکلات در شهر جدید سهند که به عنوان کاندیدای شهر سالم برگزیده شده راه حل ارائه می گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.