احتمال رقابت رییسی و لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰

به گزارش عصر آزادی آنلاین، تنها تفاوت لاریجانی و رئیسی در این است که رئیس سابق مجلس فعلا و تا این لحظه حمایت شش‌دانگ هیچ جریانی را پشت سرش ندارد اما رئیس قوه قضائیه نه‌تنها این حمایت کامل را دارد بلکه اصولگرایان برای آمدنش هم لحظه‌شماری و هم اصرار کرده‌اند. اصلاح‌طلب‌ها تا اینجا اعلام کرده‌اند که دیگر از نامزد نیابتی به‌ویژه لاریجانی حمایت نخواهند کرد؛ چراکه تجربه آنها از انتخابات ۹۲ و ۹۶ و بازخورد ایده نامزد نیابتی تقریبا شکست خورده است.

علی محمد نمازی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی، نام‌نویسی داوطلبان سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری را نسبت به دوره قبل کیفی دانست و گفت: تعداد ثبت نامی‌های این دوره نصف قبل بود. اگرچه زیاد بودن داوطلبان به خودی خود خوب نیست ولی این پیام را دارد که مشارکت کم در انتخابات را باید جدی گرفت. شمار بیشتر داوطلبان کیفی در این دوره نشان می‌دهد که آنها احساس می‌کنند این وضعیت نباید ادامه داشته باشد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران درباره اعلام داوطلبی سه عضو این حزب (جهانگیری، هاشمی و همتی) و حمایت طیف اصفهان حزب از هاشمی و طیف کرمان از جهانگیری، گفت: چنین چیزی در حزب وجود ندارد. حسین مرعشی سخنگوی حزب تا حدودی مشوق عبدالناصر همتی بوده است که نام نویسی کند. اما حزب روی این افراد حساسیتی ندارد و کار را در جبهه اصلاحات ایران پیگیری می‌کند.

نمازی ادامه داد: در این چارچوب، جبهه اصلاحات ایران پس از مشخص شدن داوطلبان براساس نظرسنجی، روی یک فرد به عنوان نامزد اصلی اصلاح‌طلبان در انتخابات اجماع خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.