۱۲۰ هزار دُز واکسن کرونا در آذربایجان‌شرقی تزریق شد

به گزارش عصر آزادی آنلاین، مدیرگروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به تداوم واکسیناسیون سالمندان آذربایجان‌شرقی در مقابل کرونا اظهار داشت: تاکنون ۱۲۰ هزار نفر در استان در گروه های مشمول و اولویت‌دار، واکسن کرونا دریافت کرده اند.

سیمین خیاط زاده مدیرگروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی تبریز مجموع واکسن کرونای توزیع شده در آذربایجان شرقی را تاکنون ۱۳۰ هزار دُز اعلام کرد و افزود: در زمان حاضر واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال علیه کرونا در سراسر استان در حال اجرا است.

وی گفت: واکسیناسیون سالمندان بالای ۷۵ سال استان از این هفته آغاز شده است و حدود ۶۲ درصد آنها علیه کرونا واکسینه شده اند.

خیاط زاده افزود: ۸۵ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال استان هم تاکنون واکسینه شده اند و این روند همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به ثبات نسبی شیوع کرونا در آذربایجان شرقی، از شهروندان درخواست کرد برای پرهیز از تشدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ دستورالعمل های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه واکسیناسیون گروه های اولویت دار آذربایجان شرقی در مقابل کرونا با موفقیت پیش می رود و تاکنون مشکلی در این زمینه نداشته ایم.

همچنین در سایه دقت مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی، رنگ کرونایی آذربایجان شرقی بهبود یافته و اکنون شهر کرونایی قرمز در این استان وجود ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.