طرح برگزاری چند کنکور در یک سال در حال تصویب است

به گزارش عصر آزادی آنلاین، قائم مقام دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه طرح برگزاری چند کنکور در یک سال در حال تصویب در صحن شورا است، اظهار داشت: در صورت تصویب داوطلبان در سال‌های آتی شاهد تغییرات هستند.

فرهنگ فصیحی درباره جزئیات تصمیم اخیر این ستاد در ارتباط با کنکور سراسری افزود: برگزاری چند بار کنکور در سال یک بند از بسته سیاستی شورا است که در حال تصویب است و به موجب آن، این وضعیت که یک بار در سال آزمون برگزار شود و سرنوشت داوطلبان بر اساس آن تعیین شود، تغییر می‌کند. بنابراین ممکن است آزمون در سال چند بار برگزار شود.

فصیحی ادامه داد: یک بخش از کیفیت سنجش استعداد تحصیلی قرار است به عهده آموزش و پرورش باشد به این ترتیب باید به گونه برنامه‌ریزی شود که آموزش و پرورش نیز آمادگی اجرای طرح را داشته باشد.

قائم مقام دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در حال حاضر امتحانات سال آخر دبیرستان به صورت نهایی برگزار می‌شود، گفت: این طرح در صحن شورا در حال بررسی است و ان‌شاالله در آینده نزدیک تصویب شود.

فصیحی درباره زمان احتمالی اجرایی این طرح گفت: اگر این طرح مصوب و قرار شد بر اساس آن یک سال که همان امتحانات سال آخر دبیرستان است، تغییرات اعمال شود، داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ باید خود را آماده این تغییرات بکنند.

وی افزود: ولی اگر بنا باشد دو سال آخر نهایی شود، باید آزمون‌های دو سال آخر دبیرستان استاندارد سازی شوند و داوطلبانی که در سال ۱۴۰۳ می‌خواهند کنکور دهند باید بدانند که ممکن است تغییرات در کنکور برای آنها اتفاق افتد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.