۵۳۳ تن کود قاچاق در آذربایجان شرقی کشف شد

به گزارش عصر آزادی آنلاین، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ۵۳۳ تن انواع کود قاچاق و خارج از شبکه توزیع در سال ۹۹ کشف و ضبط شد.

باقریان مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی از کشف ۵۳۳ تن انواع کود قاچاق و خارج از شبکه توزیع در سال ۹۹ خبر داد و گفت: در سال ۹۸ نیز به میزان ۴۴۸ تن کود قاچاق در سطح استان آذربایجان شرقی کشف شد.

باقریان در خصوص عملکرد این شرکت در تامین و توزیع کود‌های کشاورزی، گفت: در سال ۹۸ بیش از ۸۴ هزار تن از انواع کود ازته، فسفاته و پتاسه توسط شرکت خدمات حمایتی استان در بین کشاورزان و بهره برداران توزیع شد.

او افزود: از این مجموع کود تنها ۵۷.۵ هزار تن مربوط به کود ازته می‌شود که سهم بالایی در مصرف بخش کشاورزی دارد؛ همچنین در این راستا ۲۰ هزار تن کود فسفاته و بیش از ۶۰۰۰ تن کود پتاسه نیز بین بهره برداران در سال ۹۸ توزیع شد.

او از توزیع بیش از ۷۶ هزار تن انواع کود شیمیایی توسط این شرکت در سال ۹۹ خبر داد و گفت: با توجه به مشکلات موجود در واردات کود شیمیایی به دلیل عدم تخصیص ارز ترجیحی توسط دولت و افزایش قیمت آن‌ها، میزان تامین و توزیع کود فسفاته و پتاسه بسیار کمتراز برنامه اعلامی انجام گرفت. به طوری که بالغ بر ۱۶۷۵ تن کود فسفاته و ۱۲۰۹ تن کود پتاسه در بین کشاورزان توزیع شده، ولی اندکی از این کمبود و خلا موجود با افزایش توزیع کود ازته به میزان توزیع ۷۳ هزار و ۴۶۸ تن جبران شد.

باقریان در خصوص میزان تامین بذر و سم توسط این شرکت در سال ۹۸، گفت: به میزان ۰.۲۷ تن بذر و ۳۹.۸ تن سم مجاز طی سال ۹۸ توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تامین و توزیع شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.