اتفاق کم سابقه در بازار سکه/ حباب سکه به ۱۰۰ هزار تومان رسید

به گزارش عصر آزادی آنلاین، نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: کاهش حدود ۲۵۰ هزار تومانی قیمت ربع سکه در یک روز و رسیدن حباب سکه تمام بهار آزادی به ۱۰۰ هزار تومان امر کم سابقه‌ایست.

«محمد کشتی آرای» ضمن تأکید بر این امر که نوسانات قیمت طلا به نوسانات نرخ ارز وابسته است، عنوان داشت: در مورد قیمت ارز نیز حساسیت‌های سیاسی به شدت تعیین کننده است. هر وقت یک مسئولی حرفی مثبت و یا منفی بزند بازار ارز بلافاصله به آن واکنش نشان می‌دهد. بنابراین، موضوعات و مسائل سیاسی بر قیمت دلار اثر فوری دارد. برای مثال صحبت‌های مثبت آقای روحانی، رئیس جمهوری در باره مسائل اقتصادی باعث پایین آمدن نرخ دلار شد.

کشتی‌آرای اضافه کرد: همچنین، مسائل سیاسی بین المللی نیز قیمت ارز را بلافاصله تحت تأثیر قرار می‌دهد. در حال حاضر نرخ دلار از موضوع مذاکرات وین که مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران است و مسائل و مشکلات خاورمیانه تأثیر می پذیرد. برای مثال حرکت‌هایی که چند وقت پیش در مورد کنسولگری ایران در کربلا رخ داد فوراً نرخ دلار را تحت تأثیر قرار داد.

وی ادامه داد: وقتی نرخ دلار به واسطه اتفاقات سیاسی نوسان پیدا می‌کند و بالا و پایین می رود اثر آن بر نوسان قیمت طلا و سکه نیز نمایان می شود. چون قیمت طلا بلافاصله از قیمت ارز تأثیر می‌پذیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.