کابوس کار و معیشت برای یک کارگر

به گزارش عصر آزادی آنلاین، نائب رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار آذربایجان شرقی گفت: در مقابل تورم افسارگسیخته و رهاسازی قیمت‌ها، دستمزد ۱۴۰۰ همانند سال‌های گذشته تغییر خاصی در افزایش قدرت خرید کارگران نداشته است.

حبیب صادق زاده تبریزی اظهار کرد:  عدم ثبات اقتصادی باعث کوچکتر شدن سفره کارگران شده، در واقع شرایط اقتصادی به گونه‌ای است که افزایش دستمزدها منجر به افزایش معیشت و رضایتمندی کارگران نشده است.

وی افزود: رشد نرخ تورم، رکود اقتصادی، گران شدن نرخ ارز، تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا، پیامدهایی را به دنبال داشته که یکی از عمده ترین آن‌ها کاهش قدرت خرید مردم به ویژه کارگران است.

وی ادامه داد: گذران امورات برای قشر کارگر، بسیار دشوارتر از گذشته شده و تمام مشکلات زندگی این قشر تحت الشعاع دغدغه‌ بزرگ‌تر بنام معیشت قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که در این وضعیت اقتصادی کارگران همچنان با معضلاتی همچون نبود امنیت شغلی، قدرت مالی پایین برای تامین زندگی و تبعیض‌های آشکار در ایام کرونایی و … مواجه هستند، خاطرنشان کرد: چرا باید گروه‌های زیر خط فقر مالیات بدهند؛ ولی پر درآمدها و نهادهای بسیار فربه و غنی از پرداخت مالیات معاف باشند. این کجای عدالت است؟.

صادق زاده افزود: در این شرایط ضروری است که نمایندگان مجلس، سیستم مالیاتی را اصلاح و پالایش کرده و سهم پردرآمدها (چه افراد حقیقی و چه حقوقی) در درآمدهای مالیاتی را افزایش دهد نه این‌که فقط از جیب کارگران اخذ شود .

وی متذکر شد: جامعه کارگری از رئیس جمهور منتخب آینده انتظار دارند، صیانت از نیروی کار با تقویت امنیت شغلی و ایجاد بسترهای مناسب برای برقراری ثبات اقتصادی توام با افزایش معیشت کارگران و رفع تبعیض‌ها و برقراری عدالت را جزء برنامه‌های اصلی خود قرار دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.