بستری کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی به ۹۵۱ نفر رسید

به گزارش عصر آزادی آنلاین، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به روند نزولی تعداد مراجعات و بستری‌های کرونایی در آذربایجان‌شرقی از  بستری ۹۵۱ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان خبر داد.

روزبه رجایی افزود: بستری بیماران کرونایی در ۲۴ گذشته ۱۲۴ نفر بود، در حالی که این رقم در هفته گذشته روزانه ۱۵۰ نفر و پیش از آن ۲۰۰ نفر بود.

وی گفت: اکنون از ۹۵۱ بیمار ۲۶۱ نفر در بخش های ویژه و از این تعداد ۱۱۲ نفر متصل به دستگاه تنفس مصنوعی هستند و متوسط فوتی روزانه ۱۰ تا ۱۱ نفر ثبت شده است.

رجایی با بیان اینکه در آذربایجان شرقی شهر قرمز و آبی نداریم، اظهار داشت: شهرهای پرجمعیت استان نارنجی هستند و بقیه در وضع زرد کرونایی قرار دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین با اشاره به اینکه تاکنون در استان ۱۹۲هزار نفر علیه کرونا واکسینه شدند، خاطرنشان کرد: در استان فوتی بر اثر تزریق واکسن نداشتیم و تنها عوارض مثل بدن درد، تب و بی حالی وجود داشته که در مدت یک تا سه روز برطرف شده است.

وی با اشاره به اینکه افراد دچار کرونا یا بهبود یافته به خصوص افرادی که سه تا ۶ ماه از بهبودی آنها می گذرد نیازی به دریافت واکسن ندارند،  تصریح کرد: اگر هم فردی کرونا را گرفته و متوجه نشده واکسن تزریق کرده است جای نگرانی ندارد چون برخلاف تصور عده ای خطر جانی فرد را تهدید نمی کند.

رجایی با تاکید اینکه دریافت کنندگان واکسن باید از یک تا سه ماه همچنان از ماسک استفاده کنند تا دوره ایمنی مقابل کرونا در بدن آنها ایجاد شود، گفت: البته هیچ واکسنی در جهان ایمنی ۱۰۰درصدی ایجاد نمی کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: شایعات دیگری بر ناقل شدن و انتقال بیماری از طرف افراد واکسینه شده نیز وجود دارد که این موضوع تایید نمی شود و فرد با زدن واکسن کسی را مبتلا نمی کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.