محرز: واکسن ایرانی کوو ایران برکت مصون و موثر است

 مسئول نظارت بر مطالعات بالینی واکسن کوو ایران برکت با بیان اینکه این واکسن مصون و موثر است، گفت: از روز اول در کنار تیم تولید و تست واکسن بودم و به جرات به عنوان داوطلبی که واکسن را تزریق کرده‌ام می گویم مردم این همان واکسن عالی، موثر و امنی است که خیال شما را راحت خواهد کرد.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، دکتر مینو محرز روز یکشنبه در نشست خبری مرحله سوم تست انسانی واکسن کووایران برکت اظهار کرد: نخستین واکسن ایران به نام کوو ایران برکت ساخته شده و ویروس آن از بیمار اردبیلی گرفته شده و مراحل حیوانی، فازهای اول و دوم را با موفقیت طی کرده است.

این متخصص عفونی افزود: از صفر تا ۱۰۰ این واکسن در داخل کشور و توسط محققان ایرانی انجام شده است.

محرز با تاکید بر اینکه باید کمک کنیم تا مردم هرچه زودتر واکسن کرونا بزنند، گفت: از مهر ماه امسال با زدن واکسن کرونا باید مدارس و دانشگاه ها بازگشایی شوند.

وی ادامه داد: با این کار هم به درصد بالایی از واکسیناسیون جامعه می رسیم تا کارها تقریبا به روال عادی برگردد.

محرز تاکید کرد که اکنون در دنیا با کمبود واکسن کرونا مواجه هستند؛ باید به سمت تولید داخلی می رفتیم که این کار با موفقیت در کشور انجام گرفته است.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار امیدواری کرد که هرچه زودتر با ورود آن به بازار از واردات واکسن بی‌نیاز شویم.

وی تصریح کرد: واکسن کوو ایران برکت هر سه فاز تست انسانی را تا امروز با موفقیت کامل پشت سر گذاشته است.

تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی با نام «کُوو ایران برکت» روز سه شنبه (نهم دی ماه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری روی سه داوطلب آغاز شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.