کشف و ضبط ۱۹ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در مراغه

به گزارش عصر آزادی آنلاین،  فرمانده انتظامی مراغه از کشف ۱۹ دستگاه ماینر ( استخراج رمز ارز ) غیرمجاز به ارزش حدود ۴۰۰ میلیون تومان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ توحید فارسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در پی کسب خبری مبنی بر وجود مزرعه ماینر و استفاده غیرمجاز از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال در ۲ نقطه از شهرستان موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران یگان امداد قرار گرفت.
وی ادامه داد: ماموران یگان امداد به همراه ماموران اداره برق پس از هماهنگی های لازم قضایی در ۲ عملیات جداگانه در محل های شناسایی شده تعداد ۱۹ دستگاه ماینر قاچاق را کشف کردند.
وی با اشاره به اینکه کارشناسان، ارزش ریالی دستگاه های کشف شده را ۴۰۰ میلیون تومان برآورد کرده اند، اضافه کرد : در این راستا ۲ نفر متهم دستگیر و به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی مراغه خاطرنشان کرد: استفاده از دستگاه های ماینر، مصرف برق بالایی دارد و فعالیت غیرمجاز مزارع ارز دیجیتال علاوه بر آسیب های اقتصادی موجب اخلال در شبکه برق رسانی می شود.
وی از شهروندان خواست برای کمک به اقتصاد و امنیت کشور به ویژه در پیشگیری از اختلال در شبکه برق رسانی، در صورت اطلاع از این گونه موارد بلافاصله موضوع را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.