روحانی: اساس تفکر امام (ره) برمبنای مردم بود

به گزارش عصر آزادی آنلاین، رئیس جمهور گفت: نظر و عقیده امام (ره) این بود که مردم باید نقش اصلی و تعیین کننده در قدرت و اداره کشور داشته باشند.

رئیس جمهور از روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ خرداد به عنوان ایام بسیار مهم و سرنوشت ساز در تاریخ انقلاب اسلامی و کشور نام برد و گفت: اساس تفکر امام در نهضت و انقلاب اسلامی بر مبنای مردم بود ، امام در حرکت انقلاب به دنبال جنگ مسلحانه و چریکی نبود و راه حل مد نظر ایشان، جوشش و همفکر شدن مردم با مسیر نهضت و حرکت انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت و در آستانه سالگرد ارتحال رهبرکبیر انقلاب اسلامی، صندوق آرا را نتیجه و دستاورد مهم انقلاب اسلامی و انقلاب مشروطه دانست و افزود: راه حلی که امام راحل برای اداره کشور داد از طریق انتخابات و مردم بود و “میزان رای ملت است”، شعار اصلی امام راحل بود.

دکتر روحانی با بیان اینکه امام معتقد بود مردم باید نقش اصلی و تعیین کننده در قدرت و اداره کشور داشته باشند، تصریح کرد نباید از راه امام فاصله بگیریم، روز به روز باید به امام و آرمان های امام نزدیک تر شویم و نباید اجازه دهیم که سیر قهقرایی اتفاق بیفتد.

رئیس جمهور اظهارداشت: نکند روزی خدای ناکرده از مسیر و راه امام که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری هم بوده است ، فاصله بگیریم و بگوییم مشارکت مردم مهم نیست، نباید کسی بگوید که این مهمترین مسئله (مشارکت مردم) مهم نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.