فرماندار ساوجبلاغ: اگر به منابع طبیعی و محیط زیست آسیب بزنیم، آینده ای نخواهیم داشت

به گزارش عصر آزادی آنلاین، کمال شایگانی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ساوجبلاغ از برگزاری جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان در روز چهارشنبه دوازدهم خرداد ماه سالجاری خبر داد.

مهدی مهرور فرماندار شهرستان ساوجبلاغ در ابتدای این جلسه ضمن تقدیر از عملکرد اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ساوجبلاغ اذعان داشت: اگر به منابع طبیعی و محیط زیست آسیب بزنیم، آینده ای نخواهیم داشت.

مقام عالی دولت در شهرستان ساوجبلاغ، در راستای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست، بخشداران، شهرداران، اصناف، ادارات صمت، جهاد کشاورزی و تمامی دستگاه ها و ادارات مرتبط را مکلف نمود تا پیوست منابع طبیعی و محیط زیستی را سرلوحه اقدامات و پروژه های خود قرار دهند.

ایشان با اشاره به ورود آفرود سواران به عرصه های منابع طبیعی، خواستار جلوگیری و برخورد جدی و قاطعانه یگان حفاظت منابع طبیعی با این متخلفان گردید و به ادارات مربوطه از قبیل حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری، راهداری و حمل و نقل بین جاده ای و … ابلاغ نمود؛ در حفاظت از مسیر جاده جدید طالقان و عرصه های همجوار از تمامی ظرفیت های موجود استفاده نمایند.

وی ضمن اشاره به سامانه ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع، خواستار حضور نیروهای یگان حفاظت در ایام تعطیل پیش رو در عرصه های منابع طبیعی شد تا با بحران مواجه نگردیم.

شایگانی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ساوجبلاغ نیز در این جلسه ضمن ارائه آمار و عملکرد یگان حفاظت در خصوص پیشگیری و اطفاءحریق و معرفی نقاط بحرانی شهرستان، اقدامات بعمل آمده در این خصوص را گزارش داد.

وی با اشاره به افتتاح مسیر جدید هشتگرد به طالقان خواستار نصب تابلوهای ترویجی و علائم هشدار دهنده درخصوص پیشگیری از حریق و پیگیری های قانونی گردید.

ایشان ضمن تشکر از مدیریت بحران شهرستان، آتشنشانی ها، شهرداری ها و بخشداران خواستار همکاری جدی در مواقع ضروری و حریق بحرانی در مراتع شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ساوجبلاغ ضمن تشریح مادتین ۴۲ و ۴۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع کشور، درخواست اطلاع رسانی عمومی توسط بخشداران و ابلاغ به شوراهای اسلامی و دهیاری های تابعه را داشت تا شاهد ایجاد حریق عمدی توسط شهروندان و روستائیان نباشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.