تورم نمی‌تواند موجب قهر مردم از صندوق‌های رای شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر ضرورت برگزاری باشکوه انتخابات ریاست جمهوری گفت: گرانی و تورم و برخی مشکلات نباید باعث قهر مردم با انتخابات و صندوق‌های رای شود.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به ضرورت رعایت تقوای انتخاباتی اظهار داشت: از جمله مصادیق تقوا، تقوای انتخاباتی است، برای به دست آوردن چند رأی بیشتر، مبادا به دیگر کاندیدها تهمت زده شود. بهترین تقوا، رعایت اخلاق در انتخابات است.

وی افزود: مردمِ زمان امام صادق (ع) حواسشان جمع نبود که انقلاب آن امام منحرف شد، فعالیت و مبارزه امام صادق (ع) در جهت تبیین اسلام ناب و گستردگی اسلام، تبیین و تبلیغ مسئله امامت در جامعه و تشکیل و تربیت جمع فعال برای تبلیغ تشیع بود.

امام جمعه تبریز با اشاره به ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: هدف اقتصاد مقاومتی افزایش تولید و افزایش اشتغال در کشور است. با توجه به هفته صنایع دستی از فعالیت آنان تشکر می‌کنیم که باعث افزایش اشتغال و تولید در کشور می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان سپس با تسلیت فرارسیدن ۱۴ خرداد سالروز رحلت امام (ره) گفت: امام خمینی (ره) حامی محرومان و مستضعفین جهان بود، سلطه ناپذیری امام (ره) را نباید از یاد برد. امروز مقام معظم رهبری همان مسیر امام را ادامه می‌دهند.

آل هاشم خاطرنشان کرد: امام درس ایستادگی در برابر دشمن را به ما آموخت و رهبر انقلاب نیز آن را ادامه می‌دهند. اطمینان و آرامش امام و توکل امام در برابر دشمن از خصوصیات بارز ایشان بود. وقت شناسی، آراستگی، شجاعت، ایمان قوی نیز از خصوصیات شخصی امام بود.

وی ادامه داد: امام (ره) فتوای ارتداد سلمان رشدی را صادر کرد و طی نامه‌ای به گورباچف، فروپاشی شوروی را به او هشدار داد. جمهوری اسلامی، از ابتکارات امام خمینی بود که مردم سالاری دینی را ذیل اسلام عملی کرد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در مورد قیام ۱۵ خرداد مردم قم نیز بیان کرد: ۱۵ خرداد مفتاح نجات اسلام، سند جنایت رژیم پهلوی، سند مخالفت ملت با استعمار جهانی و سرآغاز نهضت انقلاب اسلامی به رهبری امام بود که اکثر قیام کنندگان و شهدای این روز از طبقه محروم جامعه بودند.

وی در خصوص انتخابات شورای شهر گفت: به کسانی رأی بدهیم که روحیه بسیجی داشته و آشنا به قوانین شورا باشد. به افرادی رأی بدهیم که از جناح بازی دوری کنند و هدفشان خدمت باشد و سابقه خدمتشان مشخص است.

آل هاشم تاکید کرد: از انتخابات قهر نکنیم چرا که وجود مشکلاتی مانند گرانی، تورم، کم ارزشی پول ملی و بیکاری دلیلی بر قهر از انتخابات نیست ما باید خود را در نتیجه انتخابات دخیل کرده و شاخص‌های امام و رهبر انقلاب را ملاک قرار دهیم. دشمن تلاش می‌کند تصویر مخدوشی از نظام را نشان داده و با ایجاد یاس و ناامیدی به آینده و دروغ پراکنی و ایجاد دوگانگی، عزم مردم را برای حضور در پای صندوق‌ها سست کند.

وی با بیان اینکه آحاد مردم به خاطر ایران عزیز باید برای تعیین سرنوشت خود در انتخابات شرکت کنند، اعلام کرد: برای پاسخ به یاوه گویی های دشمنان اسلام و ایران باید در انتخابات شرکت کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.