کشف و ضبط ۴ تن مرغ فاقد مجوز در مراغه

به گزارش عصر آزادی آنلاین، فرمانده انتظامی مراغه از کشف و توقیف چهار تن مرغ بدون مجوز از یک دستگاه کامیون فوتون در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ توحید فارسی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: ماموران پلیس آگاهی حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه کامیون باری «فوتون» در حال تردد مشکوک شدند و در بازرسی از این خودرو این میزان گوشت مرغ قاچاق کشف شد.

وی اضافه کرد: ارزش این میزان گوشت سفید بر اساس برآورد کارشناسان حدود ۱۰۰ میلیون تومان برآورد شد و در این ارتباط نیز یک نفر متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل شد.

فرمانده انتظامی مراغه بیان کرد: برخورد قانونی و قاطعانه با قاچاق و توزیع خارج از شبکه طیور با جدیت تمام در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان نیز درخواست می‌شود هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

در ادامه عرضه مطمئن مرغ، مدل تولید قراردادی نیمچه گوشتی و زنجیره عرضه گوشت مرغ اخیرا در وزارت جهاد کشاورزی طراحی و پیشنهاد شده است که با نهایی شدن آن نقش عوامل بازار، تشکل‌ها و اصناف بیشتر می‌شود و مسئولیت تنظیم بازار مرغ در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

در این مدل تشکل‌ها، اتحادیه‌ها، واحدهای بسته‌بندی، کشتارگاه‌ها، واحدهای تولید خوراک طیور، واحدهای مرغ مادر، واحدهای جوجه کشی و صنایع تبدیلی، کارفرما هستند و خدمات بهداشتی، فروش محصول مرغدار، تامین نهاده‌های تولید از جمله جوجه، نهادهای دامی و دارو با قیمت مناسب از سوی آنان در اختیار واحدهای مرغداری قرار می‌گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.