فعاليت ۲۹ مرکز مراقبت پرستاری منزل در آذربایجان‌شرقی

به گزارش عصر آزادی آنلاین، مدیر پرستاری دانشگاه علوم پرشکی تبریز با اشاره به ۲۹ ماموريت مهم مراكز مشاوره و مراقبت در منزل گفت: در حال حاضر ۲۹ مركز از اين نوع در استان فعال است و به شهروندان خدمت رساني مي كند.

عبدالله صفری در نشست مدیران پرستاری و کارشناسان مراکز مشاوره و ارائه مراقبت های پرستاری در منزل آذربایجان شرقی با بیان این‌که موضوع بیمه و تعرفه یکی از چالش‌های مراکز مشاوره و مراقبت‌های پرستاری در منزل است، اظهار داشت: تعرفه هایی که برای این مراکز اختصاص یافته، به هیچ عنوان با وضعیت کنونی جامعه هم‌خوانی نداشته و در نتیجه در برخی مواقع مراکز مشاوره پرستاری بحث تعرفه را رعایت نمی کنند که این امر خلاف قانون بوده و دانشگاه علوم پزشکی باید وارد میدان شود.

صفری خواستار رفع مشکلات مربوط به موضوع تعرفه‌ها و نظارت بر این مراکز به صورت ریشه‌ای شد و ادامه داد: یکی از چالش های اساسی ما عدم شناخت عمومی از مراکز بوده و برخی مردم از خدمات مراکز مشاوره و مراقبت های پرستاری در منزل اطلاع کافی ندارند که باید در این خصوص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سیاست‌هایی را تدوین کند تا ضمن شناسایی مراکز مجاز، مردم بتوانند از خدمات این مراکز به صورت ارزان بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به لزوم شناسایی مراکز غیرمجاز خدمات پرستاری در منزل، یادآوری کرد: در این ارتباط با انجام نظارت‌های دانشگاهی و صنفی مراکز غیرمجاز شناخته ‌شده اند.

صفری گفت: در بحث کرونا مشاهده کردیم که اگر نظارت واقعی بر مراکز خدمات پرستاری در منزل وجود نداشته باشد، سوء استفاده هایی می‌شود، هرچند که در شرایط کرونا خلاء بحث مراکز خدمات پرستاری در منزل را به طول کامل لمس کردیم، چون مراکز مشاوره و مراقبت های پرستاری در منزل می توانستند یار و یاور دانشگاه‌های علوم پرشکی و بیمارستان‌ها در بحران کرونا باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.