روحانی: انتخابات روز جمعه سرنوشت‌ساز است

به گزارش عصر آزادی آنلاین،رییس جمهوری گفت: جمهوریت از دستاوردهای انقلاب است و همه باید آن را پاس بداریم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با تاکید بر اهمیت مشارکت در انتخابات پیش رو گفت: این ایام مهمترین مسئله ای که پیش رو داریم، روز جمعه ۲۸ خرداد که روز انتخابات است و همیشه انتخابات برای ما مهم بوده و سرنوشت‌ساز بوده است.

رییس جمهوری گفت: در این انتخابات همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ممکن است در جریان بررسی احراز صلاحیت‌ها ظلمی صورت گرفته باشد، در جریان تبلیغات انتخاباتی که در این مدت ما شاهد آن بودیم، حتماً ظلم‌های فراوانی رخ داده است همه ما باید خودمان را موظف بدانیم به رفع ظلم‌ها و جبران آن‌ها و این کار شدنی است.

نگذاریم جمهوریت آسیب ببیند 

روحانی با اشاره به انتخابات پیشروی ریاست جمهوری در روز جمعه اظهار داشت: اینکه نقد، انتقاد و گلایه داشته باشیم، جای خودش. جمهوریت را باید همه پاسدار بداریم. جمهوریت از یادگارهای امام راحل (ره) و از تاکیدات رهبری است. نگذاریم جمهوریت آسیب ببیند. اگر گله از یک نهاد یا اقدام گلایه داریم، اگر از دولت گلایه داریم، اشکال ندارد که از دولت گلایه داشته باشیم ولی راهش قهر از صندوق نیست.

وی با بیان اینکه قهر با صندوق هیچ مشکلی را برای ما حل نمی‌کند، تصریح کرد: پای صندوق رفتن در این شرایط استحکام نظام ماست و قدرت ما را بیشتر می‌کند. چه فایده‌ای دارد اگر به پای صندوق نرویم؟ آثارش چیست؟ پیش وجدان خودتان بررسی کنید.

رییس دولت‌های یازدهم و دوازدهم با اشاره به قانون اساسی خاطرنشان کرد: اگر مشکلی وجود دارد، راه حل آن مشکل بازهم صندوق است، باز هم باید به اصل ۵۹ قانون اساسی متوسل شویم و پای صندوق برویم. برخی گلایه‌هایی که داریم برخی توسط مجلس، برخی توسط دولت و برخی توسط نهادهای دیگر حل می‌شود. معضلات بزرگی که در ذهن شما وجود دارد، آنهم براساس اصل ۵۹ از طریق صندوق حل می‌شود.

باید همه اصول قانون اساسی را پاس بداریم 

روحانی با تاکید بر اجرای و پاسداری از تمام اصول قانون اساسی ابراز داشت: باید همه اصول قانون اساسی را پاس بداریم. این درست نیست که بخشی را قبول کنیم و بخشی را قبول نکنیم. ممکن است بگویید افراد دیگری می‌خواستیم ولی امروز نیستند. در بین کسانی که هستند کسی را انتخاب کنیم که به ما نزدیک‌تر است.

به گفته رییس‌ دولت تدبیر و امید، انتخاباتی که سرد باشد، مردم در آن حضور نداشته باشند و پای صندوق‌ ما خلوت باشد، کشور، نظام و ما نفع نمی‌بریم. نقد و انتقاد ما راه حل دارد. معضل در ذهن ما راه دارد.

وی خطاب به وزارت کشور، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها بیان کرد: این صندوق،‌ امانت مردم است. آرا حق‌الناس مردم است. نباید بگذاریم یک دانه از آرا جابه‌جا شده یا کم و زیاد شود. من به وزیر کشور صریح گفتم و چندین بار هم گفتم، وزارت کشور و همه متعهد هستند. وظیفه سختی نزد آنها است. با تمام قوا باید از آرا حفاظت کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.