انقلاب در بخش سلامت از افتخارات این دولت است

به گزارش عصر آزادی آنلاین، رئیس جمهور با اشاره به افزایش تجهیزات و امکانات پزشکی در کشور اظهار کرد: یکی از افتخارات بزرگ دولت‌های یازدهم و دوازدهم «انقلاب در سلامت» است.

آقای حسن روحانی افزود: طی یکسال گذشته ۱۴ هزار تخت بیمارستانی به تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شده که در تاریخ کشورمان بی نظیر است.

وی اضافه کرد: انقلاب در سلامت یکی از افتخارات بزرگ دولت‌های یازدهم و دوازدهم است که هیچ کس نمی‌تواند این میزان از افزایش بیمارستان ها، تخت‌های بیمارستانی، تجهیزات و کادر درمان را نبیند و بگوید در سلامت کاری انجام نشده است؛ این حرف بد اخلاقی، پوچ و بی معنا و برای شنونده موجب تنفر و زجر است.

رئیس جمهور گفت: طرح تحول سلامت از سال ۹۳ آغاز شد و تا امروز و روز‌های آخر دولت ادامه دارد، حتماً​ دولت سیزدهم نیز همین مسیر را ادامه می‌دهد.

آقای روحانی ادامه داد: مسئله سلامت یکی از مسائل زیربنایی با بخش‌های مختلف است که افتتاح‌های امروز ما نیز بیشتر در بخش بیمارستان بود البته بخش اول آن نیروی انسانی بسیار متبحر و فداکاری است که امروز به وجود آن‌ها افتخار می‌کنیم، کسانی که در دوران کرونا از سلامت مردم نه با ابزار وتشخیص بلکه با جان خود دفاع وایستادگی کردند و افتخار بزرگی در دوران کرونا برای کشور بودند.

رئیس جمهور گفت: باید در این ۱۶ ماه بسیار بیشتر به مدافعان سلامت توجه می‌شد و آن‌ها در این مدت شبانه روز تلاش کردند گرچه دولت و شرکت‌های دانش بنیان در کنار مدافعان سلامت همه توان خود را به کار گرفتند.

آقای روحانی افزود: طبق گزارش وزیربهداشت؛ در ۱۶ ماه گذشته ۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه کمک تنفسی، ۱۸۵ دستگاه سی تی اسکن و ۴۷۲ دستگاه اکسیژن ساز به امکانات بیمارستانی کشور افزوده شده است در ابتدای شیوع کرونا تنها دو آزمایشگاه تشخیص مولکولی در کشور وجود داشت، اما امروز ۴۰۰ آزمایشگاه داریم که به معنای افزایش ۲۰۰ برابری تعداد این آزمایشگاه هاست.

رئیس جمهور گفت: تخت‌های ویژه آی سی یو در ۱۶ ماه گذشته افزایش دو برابری داشته لذا کار بزرگی انجام گرفته است؛ از همه کادر سلامت تشکر و در برابر آن‌ها تواضع می‌کنم.

وی ادامه داد: امروز بسیار خوشحالم که بیش از هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی تنها در یک روز درکشور ما افتتاح می‌شود و در یکسال ۱۴ هزار تخت بیمارستانی به تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شده که در تاریخ کشورمان بی نظیر است.

رئیس جمهور افزود: یک بخش سلامت، بیمارستان است البته بخش آموزش و نیروی انسانی نیز بخش‌های بسیار مهمی هستند؛ بیمارستان‌های مجموعه‌ای برای بهداشت، سلامت، درمان و حتی آموزش مردم است.

آقای روحانی ادامه داد: بخش بزرگی از آموزش در بیمارستان و کنار تخت بیماران توسط متخصصین ما انجام می‌گیرد بنابراین بخش بیمارستان مجموعه‌ای بسیار مهم در حوزه بهداشت کشور است لذا ساخت آن بسیار مهم است.

رئیس جمهور با اشاره به نیاز‌های مختلف بیمارستان در بخش آموزش و درمان گفت: یک فضای خوب، یک پزشک و پرستار خوش اخلاق به روحیه بیمار برای بهبود سریع‌تر کمک می‌کند چرا که از آشپز بیمارستان تا لبخند پزشک و پرستار و حتی رنگ آمیزی بیمارستان و نوع ساختمان درکمک به بهبود بیماران موثر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.