زمان مراجعه برای تزریق دوز دوم واکسن کرونا اطلاع رسانی می‌شود

زمان مراجعه برای تزریق دوز دوم واکسن کووید۱۹ از طریق پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نشانی اینترنتی www.behdasht.gov.ir و همچنین پیامک اعلام می‌شود.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، مرکز روابط عمومی و اطلاع ‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی اطلاعیه ‌ای اعلام  کرد، افرادی که اولین واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده اند، تا قبل از دریافت پیامک و یا اطلاعیه رسمی وزارت بهداشت از مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی خودداری نمایند.

همچنین، در این اطلاعیه با اشاره به تامین و توزیع واکسن مورد نیاز در روزهای اخیر، یادآور شده که تاخیر چند روزه حتی تا چند هفته و برای برخی از واکسن ها تا چند ماه، تاثیر منفی در اثربخشی و ایمنی زایی واکسن نخواهد داشت.

دکتر مسعود مردانی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: تاخیر در تزریق دوز دوم واکسن کرونا عارضه‌ای ایجاد نمی‌کند، اما باید پس از دسترسی به واکسن، دوز دوم حتما تزریق شود.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تاکنون ۴ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۵۱ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۹۱۹ هزار و ۵۵۷ نفر نیز دوز دوم را تزریق نموده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۸ دوز رسیده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.