عضوء سازمان نظام روانشناسی ایران در گفتگو با عصر آزادی مطرح کرد: شکوفا سازی و فرم دهی مناسب خمیره وجودی کودک، در خانواده شکل می گیرد

عصر آزادی آنلاین/ حامد پورمند

عضوء سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران در رابطه با لزوم آموزش فرزند پروری به عنوان اساسی ترین امر در شکل گیری جامعه سالم توضیحاتی ارائه نمود.

به گزارش خبرنگار عصر آزادی، عضوء سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران در رابطه با لزوم آموزش فرزند پروری به عنوان اساسی ترین امر در شکل گیری جامعه سالم گفت: خانواده اساسی ترین بنیان جامعه و محل پرورش استعدادها و، ویژگی های مثبت و منفی می باشد.

کارشناس ارشد روان شناسی تربیتی با طرح این که در زمینه تعلیم و تربیت نقش مدارس را نیز نمی توان نادیده گرفت، بیان نمود: خانواده به عنوان اولین نهادِ در ارتباط با کودک، در فرم دهی مناسب خمیره ی وجودی کودک و شکوفاسازی استعدادهای بالقوه ی او تاثیر بسزایی دارد. آزاده صمیمی اصل افزود: در این زمینه مطرح کردن موضوع فرزندپروری به عنوان سبک ذهنی و اجرایی والدین در قبال کودک و نوجوانشان خالی از لطف نیست.

این روان درمانگر کودک و نوجوان ابراز نمود: فرزند پروری دیدگاه افراد در مورد کودک، انتظارات و نحوه ی پاسخ دهی والدین به کودک و نوجوان است. وی با بیان این که این امر نه از بدو تولد یک نوزاد، که از زمان انتخاب همسر آغاز می گردد مطرح کرد: لذا گزینش همسری شایسته و در همان مرحله، پدر یا مادری مناسب برای فرزندان آینده نیز در درون فرزند پروری جای می گیرد.

آزاده صمیمی اصل عنوان نمود: چه بسا کودکانی که به دلیل همین عدم تناسب، برچسب کودک طلاق خورده و تمام ابعاد شخصیتی آنها دستخوش دگرگونی شده و چه بسا آن هایی که مجبور به تحمل خانواده هایی متشنّج هستند، که در ابتدا برای این انتخاب درست تلاش نکرده اند.

عضوء سازمان نظام روانشناسی ایران خاطر نشان نمود: چنین گزینشی، نیازمند مشورت با افراد متخصّص در زمینه ی شناخت ابعاد روحی و روانی هر دو طرف است. وی تصریح نمود: همچنین لزوم شناخت ویژگی های تحوّلی کودکی، نوجوانی، سبک های فرزند پروری و گاه تغییر دیدگاه در این زمینه توسط والدین و همکاری جامعه و مدارس نیز در این زمینه، در شکل گیری جامعه ای سالم و به دور از بحران های حاد اجتماعی کمک شایانی خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.