روحانی: نگوییم مردم به خاطر سختی معیشت رای ندادند

به گزارش عصر آزادی آنلاین،حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی اظهار کرد: نباید مصالح انقلاب را به خاطر انتخابات فدا کنیم چرا که انتخابات جایگاه بالایی دارد، ولی اهداف مهم نباید فراموش شود.

رییس جمهوری گفت: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است که در زمان بمباران و موشک باران مردم پای صندوق آرا آمدند. امام مردم را دعوت کرد و انتخابات برگزار کردند. این یک تودهنی نسبت به آنهایی است که علیه جمهوری اسلامی ایران حرف می‌زنند و می‌گویند این حکومت مردمی و مردم‌سالار نیست و مردم هیچ کاره اند. این حرف غلطی است مردم پای صندوق آرا می‌آیند و صندوق تعیین کننده است.  اینکه ما غصه می‌خوریم چرا ۴۸ شد و ۵۸ درصد نشد، یعنی مردم و صندوق مهم است اگر مهم نبود، ‌ غصه نمی‌خوردیم که ۴۸ درصد شد بنابراین معلوم است تاثیر دارد.

وی ادامه داد: اینکه مقام معظم رهبری با آن بیان صریح مردم را دعوت می‌کند و اصرار می‌کند و مراجع تقلید، فرهیختگان و مسئولین همه از مردم خواهش می‌کنند پای صندوق آرا بیایید، این به معنای آن است که صندوق و رای مهم است. البته اگر در یک دوره حضور مردم مقدار کمی کمرنگ بوده باید بررسی کنیم و آن را حل کنیم و نباید ادامه پیدا کند.

رییس دولت تدبیر و امید اظهار کرد: این ۴۸ درصد باید یک بار در تاریخ ما باشد و دفعات بعد ما باید جبران کنیم. اگر مشکلی داشتیم باید آن را پیدا کنیم از نظر من روشن است که مشکل چه بوده است. به هر حال محققین، دانشگاه‌ها و جامعه شناسان سیاسیون فکر کنند و بگویند اگر این مشکل نبود، شرکت مردم به جای ۴۸ درصد می‌شد ۵۸ درصد و ۶۸ درصد.

روحانی اضافه کرد: من‌درآوردی علت درست نکنیم که مردم زندگی شان سخت بود برای همین نیامدند رای بدهند. درد و رنج مردم سیستان و بلوچستان که سخت‌تر بود، در آنجا آمار بالاتر بود. در شهرهایی شرکت کمتر است که اتفاقاً وضع معیشت و زندگی شان بهتر است. چرا در خارج از کشور کم شرکت کردند و آنجا هم زندگی شان بد بود؟ حرفی بزنیم که درست باشد و اساس داشته باشد.

 وی افزود: البته مردم سختی داشتند اینکه جای تردید نیست مردم در جنگ بودند و در داخل جنگ اقتصادی پای صندوق رای آمدند.  اینکه مردم پای صندوق آمدند به آمریکا نشان دادند که تو در مسیرت راه غلط انتخاب کردی و نتوانستی ما را پشیمان کنی و ما را از صندوق و نظام جدا کنی مردم کار بزرگی کردند.

 رییس جمهوری یادآورشد: مردم در شرایط کرونا مقداری احتیاط می‌کنند و این در همه جای دنیا طبیعی است. در جنگ و کرونا هستیم مسائل دیگری هم بوده است. شیوه و نحوه ای که کاندیداها چیده شدند، اینها همه مسائلی است که کنار هم قرار می‌گیرد و باید حل کنیم.  اگر مشکلی بوده ما نباید با نظام و صندوق قهر کنیم این کار درست نیست. اگر مشکلی هست بنشینیم و مشکل را برای انتخابات بعدی حل کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.