تبریز تنها شهری که آب مازاد دارد

سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان تبریز در خصوص وضعیت تامین آب شرب کلانشهر تبریز با بیان اینکه در صورت عدم قطعی‌های مکرر چاه‌های تامین آب شرب تقریبا پایدار است، گفت: ما تقریبا تنها کلانشهر کشور هستیم که آب مازاد داریم.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، بابک ابراهیمی با بیان این‌که آب شرب کلانشهر تبریز از سه نقطه و منبع تامین می‌شود، اظهار داشت: نزدیک به ۶۰ درصد آب شرب تبریز از خط آبرسانی زرینه رود تامین می‌گردد که آب آن نیز از تصفیه خانه میاندوآب می‌گذرد.

وی اضافه کرد: خط آبرسانی نهند که از سد نهند و چاه‌های دامنه جنوبی از دامنه سهند که شامل چاه‌های هروی، قیزیل جه میدان و سعید آباد می‌شود، دیگر منابع تامین آب شرب تبریز هستند.

ابراهیمی در خصوص وضعیت تامین آب شرب تبریز در روزهای اخیر که با قطعی‌هایی نیز رو به رو بوده است، بیان کرد: امسال دلیلی که باعث شد تا شرمنده وضعیت تامین آب شرب شهروندان عزیز باشیم، قطعی مکرر برق بوده است.

وی افزود: مکاتبات لازم با مدیران ارشد استانی و کشوری انجام گرفته که تامین آب منوط به تامین مستمر و پایدار برق است، طی سه ماه اخیر نیز برق منابع تامین آب به دفعات مکرر قطع شده که طی ۱۰ روز اخیر این قطعی‌ها تشدید یافته است.

سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان تبریز متذکر شد: این تشدید قطعی برق، ما را در تامین آب شرب مردم به مشکل انداخته اما هنوز به نسبت وضعیت شهر از این لحاظ پایدار است اما در صورت تداوم قطعی برق مخصوصا قطعی‌های بدون برنامه ریزی شده به مسائل بیشتری برخورد خواهیم کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.