آغاز جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در تبریز

عصر آزادی آنلاین، بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، مدیر کل سلامت و امور اجتماعی شهردار تبریز در اجرای طرح جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در تبریز گفت: معتادان متهاجر شهر جمع آوری می‌شوند.

محمد حسین حسن زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: در اجرای این طرح که با هماهنگی مراجع قضایی با شناسایی و جمع آوری افراد معتاد متجاهر و کارتن خواب که موجب سلب آسایش عموم شهروندان می‌شود، اکثریت این افراد جمع آوری و جهت بهبود وضعیت تحویل مراکز ترک اعتیاد و مکان‌های ذیصلاح می‌شوند.

وی با اشاره به هفته سپری شده “مبارزه با مواد مخدر” و تبریک به کلیه خادمان این حوزه، افزود: در راستای افزایش امنیت روانی شهروندان و پاکسازی چهره شهر از معتادان متجاهر طرح جمع آوری افراد کارتن خواب اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: دو مرکز نگهداری آقایان و یک مرکز ویژه بانوان که طبق تفاهم نامه و با تعامل نزدیک توسط شهرداری حمایت می‌شود.

حسن زاده افزود: فرآیند جذب بی خانمان‌ها از طریق معاونت اجتماعی شهرداری انجام می‌گیرد که از مهمترین این فعالیت‌ها در هفته سپری شده می‌توان به ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی برای مراجعان کارتن خواب، تهیه کیسه خواب برای کارتن خوابی که حاضر به ترک محل و انتقال به گرمخانه نبود، اسکان موقت چهار نفر از بانوان شناسایی شده توسط ماموران خدمات شهری، اجاره مسکن توسط خیران و تهیه مایحتاج اولیه و هماهنگی جهت اشتغال کارتن خوابی که حاضر به استفاده از خدمات گرمخانه‌ای نبود و هماهنگی جهت جمع آوری خانواده.ای که به مدت یک ماه در یکی از پارک‌های تبریز زندگی می‌کردند و محیط ناامنی برای سایر شهروندان ایجاد کرده بودند، می‌توان اشاره کرد.

 ‌وی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده افراد کارتن خواب یا بی خانمان در سطح شهر از طریق سامانه ۱۳۷ و اطلاع رسانی به فوریت‌های خدمات اجتماعی شهرداری در این فرایند فعالیت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.