احتمال ورود کرونا دلتا به آذربایجان شرقی با افزایش سفرها

رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت آذربایجان شرقی با بیان اینکه متاسفانه آغاز سفرها تاثیر زیادی در افزایش شیوع کرونا داشته است، گفت: هر فردی که اخیرا به سمت استان‌های جنوبی کشور سفر کرده‌، احتمال این‌که کرونا دلتا را به آذربایجان شرقی وارد کند، بسیار زیاد است.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، سیمین خیاط زاده با بیان این‌که ویروس کرونای دلتا بیشتر گروه سنی پایین را درگیر می‌کند، اظهار کرد: شدت انتقال کرونا دلتا بیشتر از کرونای معمولی است و مردم قطعا باید بیشتر از گذشته استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

وی با بیان این‌که وجود کرونای دلتا هنوز در آذربایجان شرقی ثابت نشده است، ادامه داد: نمونه‌هایی برای بررسی وجود کرونای دلتا ارسال کرده‌ایم ولی هنوز وجود آن در استان تایید نشده است اما نکته‌ی قابل توجه افزایش تعداد شهرستان‌های نارنجی در استان است.

خیاط زاده با بیان این‌که وضعیت شهرستان‌هایی مانند عجبشیر قرمز شده است، اضافه کرد: متاسفانه اکنون افراد بسیار کمی از ماسک استفاده‌ می‌کنند و با توجه به گرم شدن هوا، اکثر مردم در بیرون از خانه به سر می‌برند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت آذربایجان شرقی گفت: وجود کرونای دلتا در تهران، کرج، قزوین، اراک، قم و استان‌های شمالی و جنوبی به تثبیت رسیده است، اکثرا افرادی که به این استان‌ها رفت و آمد دارند باید در صورت ورود به آذربایجان شرقی دوره‌ی قرنطینه را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: افراد مشکوک به کرونا دلتا در صورت مشاهده‌ی علائم باید به مراکز بهداشتی جهت انجام تست مراجعه کرده و بلافاصله اعلام کنند که از سفر به سایر استان‌ها برگشته اند.

وی در مورد علائم کرونا دلتا نیز گفت: قدرت انتشار کرونا دلتا نسبت به کرونای معمولی و سرعت پیشرفت بیماری در فرد بسیار زیاد است، شاید در کرونای معمولی فرد از هفته‌ی دوم دچار بدحالی شود ولی در کرونا دلتا، بدحالی بیمار از اولین روزها شروع می‌شود. علائم کرونا دلتا بعد از گذشت سه یا چهار روز در بدن فرد بیمار مشاهده شده و فرد در مدت زمان کوتاهی به سرعت بدحال می‌شود.

علائم کرونا دلتا مانند کرونای معمولی شامل گلودرد، کوفتگی، تب، درد در قفسه‌ی سینه، درد مفاصل، علائم گوارشی، استفراغ اسهال است و تغییر فاحشی در علائم با کرونای معمولی ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.