اسداله حیدری مدیرکل بهزیستی استان البرز: همراهی تمامی دستگاه‌های سبب ساماندهی کودکان کار خواهد شد

به گزارش عصر آزادی آنلاین، نشست خبری مدیرکل بهزیستی استان البرز به مناسبت هفته بهزیستی در سالن جلسات این‌ اداره کل برگزار شد.

در این نشست حیدری با با اشاره به خدمات این اداره کل در سراسر استان گفت: مرکز مثبت یک حدود یک سال است که در استان راه اندازی شده است.

حیدری با اشاره به کانون خانواده و ارایه خدمات تخصصی به خانواده بیان کرد: با توجه به تنگناهای اقتصادی تمام تلاش بهزیستی در راستای استحکام بنای خانواده است که با آموزش ها و طرح های مختلف تخصصی در استان در حال انجام خدمات است.

این مسوول با اشاره به برنامه های هفته بهزیستی تصریح کرد: مصاحبه با صدا و سیمای استان، غبار روبی و گل افشانی مزار شهدا، نشست خبری، افتتاح دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی این هفته با حضور مقام عالی وزارت، افتتاح ۲ خانه توانبخشی در کرج، افتتاح خوابگاه شبانه روزی دختران و پسران فاقد سرپرست و …، افتتاح مرکز جامع خدمات جامع مشاوره در کرج، افتتاح کلینیک مددکاری کرج، تقدیر از خیران این عرصه،… از جمله برنامه ها و فعالیت هایی است که صورت خواهدگرفت.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در بخشی دیگر اظهار کرد: در حوزه معاونت های مشارکت های مردمی در دفتر اشتعال که یکی از مهمترین نیازهای همه قشرها اشتغال‌است اشتغال یکی از برنامه های راهبردی بهزیستی برای جامعه هدفمان است که امسال با رشد ۴۰ درصدی جهت رشد و ایجاد خوداشتغالی به بهزیستی ابلاغ شده است.

اسدالله حیدری بیان کرد: تحت هر شرایطی تسهیلات برای جامعه هدفمان مان مهیا و در سال گذشته بیش از ۲ هزار نفر از تسهیلات این امر بهره مند شدند.
وی با اشاره به موضوع مشارکت های اجتماعی اظهار کرد: افرادی که دارای تمکن هستند‌ به سازمان‌ها و نهادهای مرتبط کمک کنند که خوشبختانه البرز دارای رتبه دوم در این زمينه بوده و در سال ۹۹ خیران البرزی ۴۰ میلیارد تومان به ما کمک کردند و امسال نیز تاکنون‌۱۳ میلیارد خیران به صورت نقدی و غیر نقدی به ما کمک کردند.

حوزه پیشگیری از دیگر فعالیت‌های این اداره کل است وی در این زمینه گفت: در این حوزه مقام دوم کشوری را در حوزه معلولیت داشته ایم.

وی اظهار کرد:در بخش کاهش،آسیب های اجتماعی خدمات قابل قبولی ارایه می شود و مرکز ترک اعتیاد برای خانم ها و آقایان برای این قشرها در البرز انجام و با کیفیت بالا به ارایه خدمات می پردازند و در سال جاری ۹ هزار و ۸۸۸نفر در این کمپ ها خدمات دریافت کرده اند.

این مسوول بیان کرد:در زمینه غربالگری شنوایی و بینایی ۶۶ هزار کودکان ۳ تا ۶ سال مورد غربالگری قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی استان تصریح کرد: در حوزه اجتماعی همکاران ما دارای مقام کشوری در سال گذشته بودند و خدمات خوبی به جامعه هدفمان در این زمینه ارائه شده است.

حیدری گفت: خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در همه شهرستان‌های بالای ۵۰ هزار نفر خدمات ارائه می دهند و در ماه های ابتدایی سال بیش از ۱۱ هزار نفر با این خط تماس،حاصل کرده و خدمات دریافت کردند.

حیدری با اشاره به برنامه های در دست اقدام و ساماندهی کودکان کار اظهارکرد: در این زمینه همه دستگاه‌ها به خصوص در بخش کودکان کار پای کار بیایند و ورود پیدا کنند و نه این که صرفا بدنبال جمع آوری باشیم.

وی بیان کرد: همه افراد مقیم در مراکز ما ۲ نوبت واکسیناسیون کرونای آنها انجام گردیده است.

این مسوول تصریح کرد: در دفتر توانمندسازی شهریه دانشگاه‌ تعداد ۲۷۱،نفر دانشجویان معلول مراکزمان را پرداخت کرده ایم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.