هشدار در مورد سوء استفاده از نام سازمان بیمه سلامت

به گزارش عصر آزادی آنلاین، رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان هشترود گفت: شهروندان باید مراقب کلاهبرداری با عناوین «کارت هوشمند سلامت» یا «کارت بیمه سلامت» باشند.

احمد شیرجنگ اظهار کرد: هرگونه تماس تلفنی یا پیامکی با شهروندان با ادعای ارائه یا فروش دفترچه، کارت هوشمند بیمه سلامت یا بیمه تکمیلی سلامت، سوء استفاده از نام این سازمان بوده و از مردم عزیز درخواست می شود به آن پاسخ ندهند.

 شیرجنگ یادآوری کرد: سودجویان با روش‌های مختلف تلاش می‌کنند که شهروندان را برای فروش بیمه‌های تکمیلی قانع کنند، این افراد از عباراتی مانند «کارت هوشمند سلامت» یا «کارت بیمه سلامت» برای این منظور سوء استفاده می‌کنند.

وی افزود: سازمان بیمه سلامت ایران هیچ گونه تماس تلفنی با شهروندان یا بیمه شدگان برقرار نمی‌کند و اصولا چیزی به نام «کارت هوشمند سلامت» یا «کارت بیمه سلامت» مربوط به این سازمان وجود ندارد و این تماس‌ها با هدف کلاه برداری از شهروندان از طرف برخی افراد سود جو برقرار می‌شود.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان هشترود بیان کرد: این کلاهبرداران در تماس‌های تلفنی خود با شهروندان، اطلاعات اولیه‌ به شهروندان ارائه کرده و سپس با روش‌های روان شناسی، اطلاعات شخصی آنها را تخلیه می‌کنند و با تجمیع این اطلاعات، فرد را در وضعیتی قرار می‌دهند که فکر کند اگر هزینه مورد ادعا را پرداخت نکند، بیمه او قطع یا امکان بیمه شدن از وی سلب می‌شود.

وی توضیح داد: سازمان بیمه سلامت ایران به هیچ وجه بازاریابی یا انجام بیمه به صورت تلفنی نداشته و هرگونه تماس تلفنی با محتوای صدور «کارت هوشمند سلامت» یا «کارت بیمه سلامت» یا عناوین مشابه آن، مورد تایید این سازمان نیست و کلاهبرداری است.

شیرجنگ تصریح کرد: شهروندان و بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران هر گونه سوال در مورد بیمه سلامت را می‌توانند از طریق تلفن اداره هشترود به شماره ۵۲۶۲۴۱۰۱ و یا سامانه تلفنی ۱۶۶۶ با کارشناسان سازمان در میان گذاشته و پاسخ مناسب را دریافت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.