سیل اسکو، خسارت جانی داشت

به گزارش عصر آزادی آنلاین، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: وقوع سیل در شهرستان اسکو جان یک پیرمرد حدود ۸۵ ساله را در (مسیر روستای گنبرف-کردآباد) گرفت.

محمدباقر هنربر اظهار کرد: عصر امروز در اثر بالا آمدن آب رودخانه در مسیر گونبرف-کردآباد که در عرض یک ساعت، ۲۳ میلی متر بارش رخ داد، باعث بروز سیلاب شد.

هنربر ادامه داد: هم استانی‌های عزیز توجه کنند که سیلاب شوخی بردار نیست و هیچگاه خبر دار نمی‌کند. از این رو خواهشمندیم مردم در این ایامی که هشدار‌های جوی صادر می‌شود، تمامی نکات ایمنی از جمله عدم اتراق در حاشیه رودخانه‌ها را رعایت کنند.

وی اشاره کرد: تمامی هشدار‌های لازم بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان و سازمان مدیریت بحران کشور به فرمانداران، شهرداران، بخشداران و ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ابلاغ شده است.

وی یادآوری کرد: بر اساس این هشدارها، احتمال بالاآمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها بر اثر بارش‌های رگباری و رعدوبرق پیش بینی شده است که بر این اساس از مردم فهیم استان خواهشمندیم که به هیچ وجه در حریم و بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اتراق نفرمایند.

هنربر اضافه کرد: با توجه به وزش باد شدید، نباید در کنار ساختمان‌های نیمه کاره و سازه‌های سبک و به خصوص زیر درختان توقف کرد؛ هم‌چنین از صعود به ارتفاعات حتی کوهنوردان و افراد مجهز نیز باید اجتناب کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.