گزارش “عصرآزادی” از آمادگی تبریز برای برگزاری هفتمین دوره طرح رتبه بندی ایران تک؛ آغوش گرم تبریز برای برترین های غرب و شمالغرب ایران

?عصر آزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده

بر اساس آنچه مورد تاکید کلیه کارشناسان و سیاست‌گذاران اقتصادی می باشد ایجاد بهبود روز افزون در فضای کسب و کار امری ضروری به نظر می‌رسد که در این راستا لازم است کلیه طرح ها و برنامه های کلان کشور با در نظر گرفتن این ضرورت و همسو با سیاست‌های کلان اقتصادی تنظیم و اجرا شوند.

محیط کسب و کار منطقه شمال غرب و غرب کشور به عنوان یکی از قطب های بزرگ صنعتی ایران از این قاعده مستثنی نبوده و ایجاد بهبود بیش از پیش آن در راستای تحقق اهداف اقتصادی چشم‌انداز کشور، امری مهم و حیاتی می باشد.

این منطقه که همواره با اتکا به قدرت لایزال الهی، عزم ملی و کوشش برنامه‌ریزی شده به عنوان یکی از پیشکسوتان عرصه صنعت کشور مطرح بوده است در سال‌های اخیر نیز در بسیاری از جنبه‌ها مانند رشد صنعتی، سهم از تولید ناخالص داخلی، صادرات محصولات صنعتی، معدنی و صنایع دستی، اشتغال، میزان سرمایه گذاری و غیره در رتبه‌های بالای کشوری قرار گرفته و این امر نقش و اهمیت آن را در مسیر توسعه کشور و رسیدن به اهداف چشم‌انداز ۲۰ ساله نمایان تر می سازد.

▪️فضای روشن‌تری از کسب و کار اقتصادی در همایش ایران تک ارائه خواهد گردید

نمایندگی های سازمان مدیریت صنعتی غرب و شمال غرب کشور با الهام از رسالت کلی سازمان و با مشارکت اتاق بازرگانی تبریز، در راستای بسط و گسترش تجربیات و خدمات این مجموعه با همکاری بخش خصوصی و دولتی با هدف فراهم نمودن آمار و اطلاعات شفاف و مفید در مورد بنگاههای اقتصادی منطقه، طرح رتبه بندی شرکت‌های برتر منطقه شمال غرب و غرب کشور موسوم به “ایران تک” را با هدف معرفی برترین و تاثیرگذارترین شرکت ها در سطح حوزه جغرافیایی این منطقه به اجرا در می آورند.

پس از اجرای این طرح، آمار و اطلاعات شفاف و محیط و مفید در مورد بنگاههای اقتصادی منطقه بیش از پیش فراهم شده و فضای روشن‌تری از کسب و کار اقتصادی ارائه خواهد گردید لذا هدف اصلی طرح ایران تک، شفاف سازی فضای کسب و کار جایگاه اقتصادی شرکتهای استانی و منطقه‌ای و رتبه بندی آن ها از نظر میزان تاثیر گذاری در اقتصاد استانی منطقه‌ای و ملی با هدف گسترش رقابت میان بنگاه‌های اقتصادی و در نتیجه ایجاد بهبود محیط کسب و کار می باشد.

بر همین اساس، هفتمین دوره طرح رتبه بندی شرکت های برتر منطقه شمالغرب و غرب کشور موسوم به “ایران تک” که با مشارکت اتاق بازرگانی تبریز و سازمان مدیریت صنعتی آذربایجان‌شرقی در ۱۳ مرداد سال جاری در تبریز برگزار خواهد شد.

▪️نهادینه کردن شایسته‌ سالاری در بین مدیران و نشان دادن راه توسعه اولویت اتاق است

نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت اتاق بازرگانی در برگزاری همایش ایران تک گفت: اتاق بازرگانی ایران و تبریز به عنوان مرکز و محل مشاوره سه قوه مکلف است از واحدهای تولیدی، صنعتی و تجاری و مراکزی که در راه تعالی کسب و کار تلاش می‌نمایند حمایت کند.

ابوالفتح ابراهیمی افزود: سازمان مدیریت صنعتی هم وظیفه دارد مدیریت را علمی و عملی نموده و آموزش‌های لازم برای کادر مدیریت واحدهای تولیدی را ارائه دهد زیرا جمعیت کثیری از مدیران استان و کشور موفق شده اند از تجارب و دوره‌های علمی این سازمان بهره مند گردند.

وی اضافه کرد: طرح ایران تک برای سنجش بیشتر عملکرد این مدیران و شرکت‌ها با شاخص قرار دادن معیارهایی، شرکت‌ها را در مورد محک قرار می‌دهد تا نقاط ضعف شرکت‌ها را تشخیص داده و برطرف کند.

وی تاکید کرد: در مجموع تلاش می‌کنیم در جهت رشد قابل توجه صنایع آذربایجان شرقی قدم برداشته و با نهادینه کردن معیارهایی همچون شایسته‌ سالاری در بین مدیران و نشان دادن راه توسعه به شرکت‌ها در اقتصاد منطقه و کشور مثمرثمر باشیم.

▪️کمک به شفافیت بیشتر مناسبات و آرایش اقتصادی از ویژگی های ایران تک است

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی آذربایجان‌ شرقی نیز خطاب به خبرنگاران گفت: هفتمین دوره طرح ایران تک ۱۳ مردادماه جاری با مشارکت اتاق بازرگانی تبریز در سالن اجتماعات پارلمان بخش خصوصی برگزار خواهد شد.

جواد جهانگیر افزود: سازمان مدیریت صنعتی تاکنون ۶ دوره طرح رتبه‌بندی شرکت‌های برتر منطقه شمال‌غرب و غرب کشور را برگزار کرده و دوره هفتم، روز چهارشنبه ۱۳ مرداد ماه سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

مدیر علمی سازمان مدیریت صنعتی نیز به معرفی بیشتر طرح ایران تک پرداخت و گفت: هدف اصلی این طرح شفاف‌ سازی فضای کسب و کار و جایگاه اقتصادی شرکت‌های استانی و منطقه‌ای و رتبه‌بندی آنها از نظر میزان تاثیرگذاری در اقتصاد استانی، منطقه‌ای و ملی با هدف گسترش رقابت میان بنگاه‌های اقتصادی و در نتیجه ایجاد بهبود در محیط کسب و کار می باشد.

مجید باقرزاده افزود: برگزاری این همایش ظرفیت بزرگی در معرفی واحدهای صنعتی منطقه و ایجاد فرصت برای ابلاغ دستاورد آنهاست که این امر عاملی جهت هم افزایی برای توسعه آتی منطقه شمال غرب و غرب کشور محسوب می گردد.

باقرزاده اضافه کرد: این همایش یکی از طرح هایی است که می‌تواند خلاء موجود در صنایع مختلف از جمله عدم آشنایی با تولیدات و توانمندی‌های سایر واحدهای صنعتی را پر کند لذا برگزاری چنین طرح ها، مزایای دیگری نیز برای فضای کسب و کار و فعالیت اقتصادی در بر دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به کمک به شفافیت هرچه بیشتر مناسبات و آرایش اقتصادی واحدهای صنعتی اشاره کرد.

▪️در هفتمین همایش ایران تک شرکت های برتر سال ۹۹ معرفی خواهند شد

مدیر روابط عمومی و توسعه خدمات سازمان مدیریت صنعتی نیز توضیح داد: طرح ایران تک در راستای مسئولیت اجتماعی سازمان از سال ۹۱ شروع و تاکنون ۶ دوره از آن با موفقیت برگزار شده است.

احمد اکبری دیباور افزود: در دوره هفتم طرح، شرکت ها در ۲۴ گروه صنعتی و در ۴ شاخص کلی رشد و بازدهی، اثربخشی در بازارهای بین المللی، اشتغال زایی و استفاده هوشمندانه از دارایی های شرکت ارزیابی می گردند که شاخص پنجم شامل کیفیت خدمات و محصولات نیز به شکل جداگانه‌ محاسبه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا برای سه بار متوالی برگزاری همایش را به تعویق انداختیم اضافه کرد: اما این بار با رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور کمتر از ۱۰۰ نفر برگزار خواهد شد که در آن شرکت های برتر سال ۹۹ معرفی خواهند شد و در صورت بهبود وضعیت کرونایی، در اواخر سال جاری برای معرفی شرکت های برتر سال ۱۴۰۰ نیز اقدام خواهد گردید.

گفتنی است دوره هفتم طرح رتبه بندی شرکت‌ های برتر منطقه شمال غرب و غرب کشور موسوم به “ایران تک” در سیزدهم تیرماه سال ۱۴۰۰ و با حضور شرکت های فعال در ۲۴ گروه صنعتی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، مرکزی، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، گیلان و همدان برگزار در محل اتاق بازرگانی تبریز برگزار خواهد گردید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.