افزایش ۱۴ درصدی آمار تصادفات فوتی در آذربایجان‌شرقی

رییس پلیس راه آذربایجان‌شرقی از افزایش ۱۴ درصدی آمار جان‌باختگان تصادفات رانندگی در آذربایجان‌شرقی خبر داد.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، سرهنگ رضا کریم نژاد رییس پلیس راه آذربایجان‌شرقی گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۱۴۹ نفر بر اثر حوادث رانندگی در جاده های استان جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: در سه ماه نخست سال گذشته ۱۳۱ نفر در آذربایجان شرقی بر اثر وقوع تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

سرهنگ کریم نژاد با اشاره به آمار تصادفات فوتی به تفکیک نوع راه، افزود: ۶۴ درصد فوتی های ناشی از تصادفات رانندگی در راه های اصلی، ۱۷ درصد در راه های روستایی، ۱۰ درصد راه های فرعی و ۹ درصد نیز آزاد راه اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه ۵۶ درصد فوتی ها در سر صحنه و ۴۴ درصد نیز در بیمارستان جان خود را از دست دادند، بیان کرد: در سال جاری در مسیر بیمارستان فوتی نداشته ایم. ۵۵ نفر از متوفیان، راننده، ۵۲ نفر، سرنشین، ۱۴ نفر عابر پیاده و ۲۸ نفر راکب و ترک نشین بودند.

وی اضافه کرد: ۳۲ درصد علت تصافدات به دلیل عدم توجه به جلو، ۲۵ درصد انحراف و تجاوز به چپ، ۲۲ درصد تخطی از سرعت مطمینه، ۷ درصد خستگی و خواب آلودگی، ۳ درصد عدم رعایت حق قدم، ۳ درصد تغییر مسیر ناگهانی و ۸ درصد نیز سایر موارد بوده است.

رییس پلیس راه آذربایجان شرقی بیشترین بازه زمانی وقوع تصادفات رانندگی در آذربایجان شرقی را ساعات ۱۴ تا ۱۶ و ساعات ۲۰ تا ۲۲ اعلام کرد و افزود: ۳۹ درصد تصافدات به دلیل واژگونی و خروج از جاده و ۲۳ درصد نیز تصادف خودرو با خودرو بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.