روند افزایشی آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی

 عصر آزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از روند افزایشی آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی خبر می دهد.

عباسعلی درستی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر لزوم توجه جدی شهروندان به رعایت دستورالعمل های بهداشتی، شرایط کرونایی آذربایجان شرقی را نگران کننده توصیف کرد.

وی اظهار داشت: شمار مراجعه کنندگان سرپایی، مبتلایان و بستری های کرونا در استان به سرعت در حال افزایش است و افزایش شیوع کرونا در استان در حالی است که رعایت دستورالعمل های بهداشتی نیز در بین مردم در حال کاهش است.

درستی افزود: در زمان حاضر آمار بستری های کرونایی در بیمارستان ها و مراکز درمانی آذربایجان شرقی از ۸۰۰ نفر فراتر رفته است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون متوسط استفاده مردم از ماسک در استان به ۵۰ تا ۶۰درصد کاهش یافته، در حالی که در ماه های گذشته این میزان تا بیش از ۸۰ درصد افزایش یافته بود.

درستی تاکید کرد: تجربه نشان می دهد استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی با کاهش ابتلا به کرونا ارتباط مستقیم دارد و بر این اساس مردم باید رعایت حال همدیگر را بکنند تا ناخواسته موجب ابتلا یا فوت عزیزان خود نشوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیان کرد: واکسیناسیون گروه سنی بالای ۶۰ سال در استان و بالای ۵۰ سال و بیماران زمینه ای در مناطق روستایی آغاز شده و تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر واکسینه شدند.

وی همچنین با اشاره به اینکه برخی سازمان های مرتبط با پیشگیری از کرونا و ممانعت از سفر به دستورالعمل های ستاد کرونا عمل نمی کنند، گفت: سلامت مردم در اولویت است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که روزانه ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر از مردم آذربایجان شرقی واکسینه می‌شوند، اضافه کرد: در روزهای آینده با افزایش تعداد دُزهای دریافت واکسن، این رقم قابل افزایش بوده و ما متعهد شده‌ایم تا هر روز حداقل یک درصد از جمعیت استان را واکسینه کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.