۲۹ استان کشور درگیر ویروس کرونا دلتا هستند

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اعلام گسترش کرونای دلتا در ۲۹ استان کشور، گفت:‌ رعایت پروتکل های بهداشتی به زیر ۴۰ درصد رسیده و روند شیوع بیماری رو به بالا است.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، علیرضا رییسی روز شنبه و پس از آخرین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در دولت دوازدهم که با حضور رییس جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: این آخرین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در دولت دکتر روحانی بود. این ستاد تا کنون ۵۷۳ مصوبه داشت که با همکاری عزیزان عضو ستاد از سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه به مرحله اجرا گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه طی هفته آینده درگیر موج سهمگین تری از دلتا کرونا می شویم، افزود: ویروس دلتا قدرت سرایت پذیری بالایی دارد و پروتکل های بهداشتی خوب رعایت نمی شود، رستوران ها از مکان های پرخطر برای ابتلا به این بیماری بوده و متاسفانه مردم زیادی به رستوران می روند که این یک هشدار جدی است.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: افراد حتی اشخاصی که دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند باید از رفتن به رستوران، مکانهای تجمعی و سرپوشیده پرهیز کنند.

وی گفت: میزان ورودی های واکسن کرونا به کشور قابل قبول است طی دو روز اخیر ۲ میلیون دز واکسن به کشور وارد شده، فردا هم یک میلیون دز واکسن می رسد و تا پایان مرداد ماه بطور کلی هفت میلیون دز واکسن به کشور می رسد.

رئیسی بیان کرد: در حال حاضر سامانه ثبت نام واکسیناسیون افراد بالای ۵۵ سال باز است و سامانه طوری طراحی شده که نیاز به دریافت پیامک نیست و همان لحظه می توان محل، ساعت و روز واکسیناسیون را انتخاب کرد. واکسن به اندازه کافی در کشور موجود بوده و همزمان با عید غیر خم واکسیناسیون مشاغل پرخطر شامل اساتید دانشگاه و حوزه، بانک ها، معلمان، زندان ها، حمل و نقل ریلی، دریایی و هوایی آغاز شده و طی هفته انجام می شود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا افزود: پیش بینی می کنیم تا پایان شهریورماه فاز ۳ واکسیناسیون به پایان برسد و افراد دیابتی که انسولین تزریق می کنند بانک اطلاعات آنها موجود بوده و از طرف مراکز بهداشتی برای تزریق واکسن به آنها فراخوان داده می شود و عجله از نداشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.