رونمایی سامانه کتابخانه دیجیتال مدیریت شهری تبریز

به گزارش عصر آزادی آنلاین، سامانه جامع کتابخانه دیجیتال با محوریت کتابخانه تخصصی مدیریت شهری در تبریز رونمایی شد.

در سامانه کتابخانه دیجیتال اسناد و مدارک مرتبط با مدیریتی شهری اعم از مقالات، مطالب، کتاب‌ها و فیلم‌هایی که برای تصمیم گیری و تصمیم سازی در مدیریت شهری نیاز است گرد هم آورده شده است.

در این سامانه که شرکت دانش بنیان مهندسی شبکه و فناوری اطلاعات تحلیلگران تبریز آن را طراحی کرده در فاز نخست حدود ۵۰ هزار کتاب بارگذاری شده که ۱۰ هزار نسخه از این کتب در حوزه مدیریت شهری است. سامانه کتابخانه دیجیتالی در چهار فاز اجرا می‌ گردد که قرار است در فاز‌های بعدی ارائه اشتراک برای کاربران کتب داخلی و خارجی، سامانه تحت وب به منظور تولید محتوای آموزشی برای شهروندان و کارکنان شهرداری‌ها و ارتباط با منابع، مجلات و کتابخانه‌های داخلی و خارجی عملیاتی شود.

گفتنی است: امکان برگزاری وبینار با حضور دو هزار نفر در این سایت فراهم شده است.

واعظی رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در مراسم رونمایی از این سامانه، لزوم استفاده از فناوری در توسعه شهری را خاطرنشان کرد و گفت: توسعه در گام نخست باید در اذهان مدیران یک شهر شکل بگیرد که رونمایی از این سامانه که در راستای فرایند تجمیع دانش است نشان می‌دهد مدیران شهری تبریز این ضرورت را درک کردند.

واعظی پیشنهاد ایجاد مرکز نوآوری تخصصی با عنوان “مرکز نوآوری مدیریت شهری” با مشارکت شورای شهر و شهرداری تبریز را ارائه کرد.

حسین اصغر پور رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر تبریز هم تامین کتاب‌های الکترونیکی و منابع علمی مورد نیاز مجموعه شهرداری و شهروندان با محوریت مدیریت شهری، جمع آوری بانک اطلاعاتی پایان نامه‌ها و تحقیقات انجام شده در زمینه مدیریت شهری و همچنین ایجاد پل ارتباطی مابین مدیران شهری و محققین را از مهمترین اهداف راه اندازی این سامانه عنوان نمود.

سامانه جامع کتابخانه دیجیتال مدیریت شهری به آدرس http://tdls.ttbz.ir در دسترس عموم می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.