رکورد ثبت جمعیت بیماران جدید کرونایی در ماه گذشته تکرار شد

به گزارش عصر آزادی آنلاین، ایران از نظر میزان متوسط روزانه رشد بیماری کرونا در ماه گذشته در میان ۱۳ کشور درگیر در جایگاه دوم قرار گرفت و رکورد ثبت جمعیت بیماران جدید کرونایی در تیرماه تکرار شد.

بر اساس گزارش روز یکشنبه موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری، اطلاعات مستخرج از سامانه نماگرکووید-۱۹ (ISC COVID-۱۹ Visualizer) نشان می دهد روند افزایشی آمار بیماران جدید کشور که از ۴۹۳ هزار نفر در فروردین به ۵۲۹ هزار نفر در اردیبهشت رسید، در خردادماه به ۲۷۹ هزار نفر کاهش یافت اما در ماه گذشته به بیش از ۵۲۸ هزار نفر افزایش یافت؛ در نتیجه رکورد ثبت جمعیت بیماران جدید کرونایی در ماه گذشته تکرار شد.

با این میزان افزایش، بیماران کشور از سه میلیون و ۹۵ هزار نفر به سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در پایان تیرماه ۱۴۰۰ افزایش یافت.

بنا بر این گزارش، حدود ۳۰ درصد از کل بیماران کشور مربوط به بیماران در ۲ ماه اردیبهشت و تیرماه امسال بود. این در حالی است که جمعیت بیماران جدید در تیرماه برای برخی کشورها از جمله ایتالیا برابر با ۴۹ هزار نفر، روسیه برابر با ۷۳۷ هزار نفر، فرانسه ۱۷۶ هزار نفر، اسپانیا ۴۸۶ هزار نفر و حتی آمریکا برابر با ۸۰۰ هزار نفر بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.