آغاز واکسیناسیون ۸۵ هزار دریانورد از فردا

عصر آزادی آنلاین بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی «سازمان بنادر و دریانوردی»، مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی از واکسیناسیون سراسری دریانوردان ایرانی علیه کرونا روز شنبه ( ۱۶ مرداد) خبر داد.

«چنگیز جوادپور» در رابطه با آخرین وضعیت واکسیناسیون دریانوردان علیه ویروس کووید۱۹، اظهار داشت: بر اساس هماهنگی و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با وزارت بهداشت؛ واکسیناسیون سراسری دریانوردان از شنبه (۱۶ مردادماه) آغاز می‌شود و پیش از این نیز در برخی بنادر کشور، واکسیناسیون دریانوردان کلید خورده بود.

 وی ادامه داد: اسامی و اطلاعات ۸۵ هزار دریانورد اعم از دریانوردان اقیانوس پیما، دریانوردانی که سفرهای ساحلی انجام می‌دهند و نیز همکاران حوزه دریایی ارائه و در سامانه مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بارگذاری شده است.

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه اولویت‌بندی واکسیناسیون دریانوردان علیه ویروس کرونا به گونه‌ای است که شرایط سنی لحاظ نخواهد شد، توضیح داد: به خاطر شرایط متفاوت حوزه حمل و نقل دریایی و با توجه به اینکه دریانوردانی که به سفرهای دریایی اعزام می‌شوند همواره در دسترس نیستند و باید زمانی که در کشور حضور دارند نسبت به واکسیناسیون آن‌ها اقدام شود، وزارت بهداشت پذیرفت که شرط سنی در رابطه با واکسیناسیون دریانوردان مدنظر قرار نگیرد.

جوادپور ادامه داد: از شنبه؛ ۱۶ مرداد سال جاری دریانوردان می‌توانند نسبت به ثبت نام و تزریق واکسیناسیون در سامانه وزارت بهداشت اقدام کنند.

 وی در مورد اینکه چه واکسنی  برای دریانوردان تزریق خواهد شد، اظهار داشت: خواسته ما این است که برای دریانوردان اقیانوس پیما، واکسن‌های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی (WHO) تزریق شود.

 مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه افزود: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با ادارات‌کل بهداشت و درمان‌ و نیز دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها، از چند روز قبل واکسیناسیون  دریانوردان در بنادر «بوشهر»، «امام خمینی (ره)»، «خرمشهر»، «آبادان» و «چابهار» آغاز شده است. همچنین، در بندر شهیدرجایی نیز که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است از شنبه ۱۶ مردادماه واکسیناسیون دریانوردان آغاز می‌شود.

تا روز ۱۴ مرداد ۱۱ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۷۴۱ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲ میلیون و ۸۸۵ هزار و ۲۹۴ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند، بر این اساس، مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴ میلیون و ۲۴ هزار و ۳۵ دُز رسیده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.