با مشارکت مرکز نیکوکاری شهید باکری تبریز کلید خورد؛ تبریز میزبان طرح ملی نذرواره ۷۲ خوان احسان حسینی

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده: طرح ملی نذرواره ۷۲ خوان احسان حسینی به نیت ۷۲ شهید دشت کربلا و با هدف طبخ و توزیع ۷۲ دیگ غذا بین نیازمندان تبریز در اردوگاه الغدیر برگزار شد.

این طرح به همت مرکز نیکوکاری شهید باکری تبریز در روزهای سوم و ششم محرم با طبخ بیش از ۳۵ هزار پرس غذا برگزار شد و تا شب عاشورای حسینی ادامه خواهد داشت.

مسئول عامل هماهنگی مرکز نیکوکاری شهید باکری با اشاره به اینکه ادای نذر از واجبات است گفت: شهروندان در ایام محرم در سردرگمی مانده بودند که چگونه نذورات خود را به دست نیازمندان برسانند لذا مرکز خیریه شهید باکری تبریز در توانمندسازی خانواده های بی بضاعت با مدیریت خود شهروندان در طرح ملی ۷۲ خانه احسان حسینی که در سراسر کشور در حال برگزاری است شرکت کرد.

یونس فاتح افزود: این طرح در ۷۲ منطقه در حال اجراست که خیّر سمنانی این طرح در وقف نامه خود متذکر شده که در ۷۲ مکان و در یک زمان واحد در دهه محرم انجام نذورات صورت گیرد و ۷۲ دیگ غذا حاضر شده و به دست نیازمندان برسد.

وی ادامه داد: خوشبختانه به همت مردم فهیم تبریز هر دیگ به مبلغ ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه و در حدود ۱۴۰ پرس غذا را در برمی‌گیرد و کسانی که علاقه مند باشند می‌توانند تا نهم محرم به این طرح بپیوندند.

فاتح اضافه کرد: این طرح در شهرستان ها، مراکز بهزیستی، کمیته امداد و شیرخوارگاه ها نیز در جهت ترویج احسان و نیکوکاری در دوران کرونا و فشارهای اقتصادی انجام می‌گیرد لذا پس از پیش بینی برای ۷۲ دیگ، این تعداد به ۲۱۶ دیگ تبدیل شده و جالب اینکه این طرح برای سایر خیریه ها و NGOها نیز یک الگو می باشد و آنها نیز جهت شرکت در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی یادآور شد: در حال حاضر و در سایه خیرین تبریزی مرکز خیریه شهید باکری از ۱۳ هزار و ۸۰۰ یتیم حمایت می کند و غذا برای آنها تهیه می شود لذا توزیع غذا هم طبق برنامه‌ریزی خیرین است و به نیابت از خیرین، توزیع غذا در مناطق محروم و خانواده های بی بضاعت و تحت پوشش تشکل ها انجام می گیرد.

به گفته فاتح، در این طرح که تا نهم ماه محرم برقرار خواهد بود ۱۱۰ نفر از جوانان علاقه مند به مشارکت در کارهای خیریه در قسمت های پخت و پز، شستشو، و بسته بندی، خرید، توزیع و جمع‌آوری نذورات و غیره فعالیت می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.