لزوم افزایش مراکز واکسیناسیون کرونا در آذربایجان شرقی

در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونای آذربایجان شرقی تاکید شد؛

?عصرآزادی/ شهرام صادق زاده

در سی و نهمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در آذربایجان شرقی، بر تسریع روند تزریق واکسن کرونا تاکید گردید و دستگاه‌های اجرایی استان موظف شدند به منظور تأمین امکانات، فضای مورد نیاز، تجهیز و تأمین امکانات با دانشگاه علوم پزشکی تبریز همکاری نمایند.

در این جلسه در خصوص تأمین فضاهای مورد نیاز برای ایجاد مراکز واکسیناسیون جدید و همچنین اعمال محدودیت‌های مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا در هفته جاری بحث و تبادل نظر به عمل آمد.

▪️رفع خطر از آذربایجان شرقی در صورت واکسینه ۶۵ درصد مردم استان!

 

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر تسریع در روند تزریق واکسن کرونا گفت: دستگاه‌های اجرایی استان به منظور تأمین امکانات و فضای مورد نیاز و تجهیز و تأمین امکانات با دانشگاه علوم پزشکی تبریز همکاری کنند.

محمدرضا پورمحمدی با بیان اینکه از نظر واکسیناسیون وضعیت بهتری نسبت به میانگین کشوری داریم افزود: برای مقابله با کرونا در حال حاضر دو راه، یعنی رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی و واکسیناسیون عمومی بیشتر نداریم!

وی با اشاره به تأکید رئیس جمهور بر ارائه پیشنهادهای استانی برای مقابله جدی‌تر با شیوع کرونا ادامه داد: یکی از پیشنهادهای عمده و محوری ما در این زمینه، اعطای مجوز تأمین واکسن به بخش خصوصی است که با تحقق این موضوع روند واکسیناسیون سرعت بیشتری می‌گیرد.

پورمحمدی تدابیر اتخاذ شده در سطح ملی برای تأمین ۳۰ میلیون دُز واکسن تا پایان شهریور و ۶۰ میلیون دز تا آبان را یادآور شد و گفت: با توجه به سرعت انتشار سویه دلتا، باید سرعت واکسیناسیون افزایش یابد و اگر بتوانیم میزان تزریق واکسن را به ۶۵ درصد برسانیم خطر تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

استاندار آذربایجان شرقی به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا ازجمله تعطیل عمومی از ۲۵ تا ۳۰ مرداد و ممنوعیت تردد بین‌ استانی اشاره و اضافه کرد: در این مدت مجوز تردد هم صادر نخواهد شد و کنترل مبادی ورودی و خروجی استان نیز باید جدی گرفته شود.

وی، افزایش جریمه ترددهای غیرمجاز را از دیگر مصوبات این ستاد عنوان کرد و افزود: تردد خودروهای حمل بار و همچنین وسائط نقلیه عمومی با حداکثر یک‌سوم ظرفیت مجاز است.

پورمحمدی همچنین ممنوعیت فعالیت تمامی مشاغل به جز گروه یک و تعطیلی مراکز عمومی و تفریحی را از دیگر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد و ادامه داد: دستگاه‌های ارائه‌ کننده خدمات ضروری با ظرفیت یک‌ سوم کارکنان فعالیت خواهند کرد لذا همه باید همت کنیم تا با کمترین آسیب از موج پنجم عبور کنیم و با تسریع در واکسیناسیون شاهد موج‌های بعدی نباشیم!

 

▪️آذربایجان شرقی آخرین استان کشور از نظر شیوع بیماری کرونا!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این جلسه در تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در آذربایجان شرقی گفت: از نظر شیوع بیماری، آخرین استان کشور هستیم اما به‌رغم این، موارد جدید بیماری به شدت در حال افزایش است و تعداد بستری‌های کرونا در استان به یک هزار و ۴۰۰ نفر رسیده است.

عباسعلی درستی از افزایش موارد فوتی ناشی از کرونا در استان خبر داد و افزود: ۲۵۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و با وجود کاهش تست‌ها، هر روز به طور متوسط ۹۰۰ مورد جدید در استان شناسایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در تمام مراکز واکسیناسیون استان شاهد ازدحام هستیم ادامه داد: طبق سیاست‌ گذاری وزارت بهداشت، باید مراکز تجمیعی واکسیناسیون ایجاد کنیم و مراکز فعلی کافی نیست!

درستی با اشاره به اینکه احتمالاً در هفته‌ های آینده واکسن به اندازه کافی در استان تأمین خواهد شد اضافه کرد: برای جلوگیری از ازدحام در مراکز واکسیناسیون، باید ایجاد مراکز جدید جدی گرفته شود.

وی در عین حال آذربایجان شرقی را از نظر واکسیناسیون جمعیت بالای ۶۰ سال، استان اول کشور اعلام کرد و گفت: ۸۶ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال و حدود یک سوم درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان واکسینه شده‌اند که بالاتر از متوسط کشوری می باشد!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.