راه اندازی ۱۵۷ واحد صنعتی جدید در آذربایجان شرقی

به گزارش عصر آزادی آنلاین، سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از راه اندازی ۱۵۷ واحد صنعتی جدید در سال جاری خبر داد.

آرش نگاهبان با اعلام اینکه تعداد واحد‌های صنعتی ایجادی در آذربایجان شرقی در چهار ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش یافت گفت: بیشترین واحد‌های ایجاد شده در زمان مذکور در گروه‌های صنعتی ساخت ماشین آلات و تجهیزات، محصولات از لاستیک و پلاستیک، ساخت مواد و محصولات شیمیائی، ساخت منسوجات و محصولات غذایی و آشامیدنی هاست.

وی توضیح داد: تا پایان تیرماه سال جاری، بیشترین واحد‌های صنعتی در شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و شبستر راه اندازی شده اند.

اوهمچنین از راه اندازی ۷۷ طرح توسعه‌ای واحد‌های تولیدی در چهار ماهه اول امسال با سرمایه گذاری ۱۰۷۳ میلیارد تومان و اشتغال زایی برای بیش از ۶۸۰ نفر در استان خبر داد.

سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بیشترین واحد‌های راه اندازی شده ناشی از توسعه واحد‌های تولیدی، در گروه‌های صنعتی ساخت ماشین آلات و تجهیزات، محصولات فلزی فابریکی و محصولات از لاستیک و پلاستیک بوده است.

وی ضمن بیان این مطلب افزود: در راستای سیاست حمایت و تعمیق تولید داخلی، معافیت گمرکی ماشین آلات در چهار ماهه نخست امسال، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد کاهش یافته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.