کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آذربایجان‌شرقی به ۴۵ درصد

به گزارش عصر آزادی آنلاین، رییس دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان‌شرقی گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آذربایجان‌شرقی به ۴۵ درصد رسیده است.

محمدحسین صومی در بازدید از مرکز واکسیناسیون شهرستان ملکان، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمارهای موجود که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شده، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان نسبت به میانگین کشوری وضع بهتری دارد اما با توجه به نوع و نحوه شیوه ویروس کرونا، این آمار بسیار هشداردهنده و خطرناک است.

«صومی» ضمن هشدار نسبت به روند افزایشی کرونا در آذربایجان‌شرقی، روند افزایشی میزان فوتی، بستری و افراد مبتلا به کرونا در استان را بسیار خطرناک و تامل‌برانگیز خواند و اظهار داشت: اگر رعایت پروتکل‌ها به شکل کنونی تداوم یابد ظرف ۲ تا سه هفته آینده وضع بسیار تاسف‌باری را در استان شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی جزو استان‌های رده آخر در زمینه افراد مبتلا به کروناست، یادآور شد: در عین حال تعدادی از استان‌ها روند ابتلای نزولی را در پیش گرفته‌اند اما در آذربایجان شرقی روند افزایشی را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه روزانه تعداد ۱۲ تا ۱۳ نفر به طور متوسط در آذربایجان‌شرقی بر اثر کرونا فوت می‌کنند و هر روز حدود یکهزار و ۱۰۰ نفر نیز به این ویروس آلوده می‌شوند.

وی تعداد بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی را یکهزار و ۵۰۰ نفر اعلام و اضافه کرد: اگر همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود، میزان مرگ و میر و شمار ابتلا به کرونا در استان بیشتر خواهد شد.

«صومی» با اشاره به اینکه هم‌اکنون حدود ۳۲ درصد از جمعیت بالای ۱۸سال استان علیه بیماری کرونا واکسینه شده‌اند، از ادامه روند واکسیناسیون در مراکز تعیین شده خبر داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.