مدیرعامل بانك صنعت و معدن: دانش هر سازمان، مهمترین سرمایه آن است

عصر آزادی آنلاین:
دكتر مهري در نشست بانك صنعت و معدن تأكيد كرد: دانش هر سازمان مهمترين سرمايه آن است و بدون مديريت دانش، امكان كارآمدسازي و ارتقاي سازمان ميسر نمي باشد.
به گزارش عصر آزادی آنلاین به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، دكتر حسين مهري در جلسه شورای راهبری و توسعه مدیریت كه امروز بيست و چهارم مردادماه به منظور بررسي روند اجراي پروژه مديريت دانش با حضور اعضای این شورا در بانك برگزار شد، ضمن آرزوي بهره مندي و توفيق در ايام عزاداري سيد و سالار شهيدان حضرت امام حسين (ع) و ياران با وفاي ايشان و يادآوري در مورد لزوم رعايت موازين بهداشتي و توجه به اقدامات قطع زنجيره انتقال ويروس كرونا اظهار داشت: بحث مديريت دانش به قدري اهميت دارد كه امروزه درجه پيشرفت و توسعه كشورها بر اساس منابعي كه در اختيار دارند سنجيده نمي شود بلكه اين توليد دانش است كه جايگاه آنها را مشخص مي سازد.
وي افزود: سرمايه گذاري براي رشد و پيشرفت به سمت توانمندسازي و ارتقاي دانش نيروي انساني سوق داده شده و كشورها از خروج نيروهاي متخصص به هر شكل ممكن جلوگيري به عمل مي آورند؛ در يك سازمان نيز توجه به اين مقوله اجتناب ناپذير است و بايد از پتانسيل نيروهاي متخصص و ماهر يك سازمان بيشترين بهره برداري را داشت.
مديرعامل بانك صنعت و معدن عنوان داشت: در راستاي ارتقاي دانش در اين بانك نيز پروژه مديريت دانش از سال 94 در بانك صنعت و معدن آغاز شد و تاكنون اقدامات بسيار خوبي در خصوص استقرار آن به انجام رسيده است كه لازم است شتاب بيشتري بگيرد و مجموعه اي ايجاد شود تا فرهنگ سازماني مناسب آن ايجاد شده و شاهد نتايج مثبت آن در آينده نزديك باشيم.
دكتر مهري خاطرنشان كرد: در خصوص اجراي كامل اين پروژه مهم، بحث زمانبندي بسيار اهميت دارد و علاوه بر جمع آوري و شناسايي تجارب و دانش موجود بايد مكانيزم انتقال و بهره برداري از تجارب، مشخص شود و امكاني فراهم شود تا به طور سيستماتيك از تجارب مديرعاملان پيشين و اعضاي هيأت مديره و دانش ارزشمندي كه مي توانند در اختيار مديران و كاركنان فعلي قرار دهند، نهايت استفاده را ببريم.
وي يادآور شد: امروزه تغيير و تحولات در سازمان ها بسيار سريع اتفاق مي افتد و بايد پياده سازي مديريت دانش را تسريع نماييم تا هر چه سريعتر شاهد نتايج مثبت و تأثير آن در بهبود فرآيندهاي بانك و اثربخشي آن باشيم.
دكتر مهري ادامه داد: هدف ما تبديل شدن به بانك برتر در سطح كشور بود كه خوشبختانه با تلاش و كار خوب تيمي همكاران در ارايه شاخص هاي عمومي و اختصاصي محقق گرديد و در جشنواره شهيد رجايي موفق به كسب عنوان برتر شديم و جا دارد از زحمات تمامي همكاران تقدير و تشكر كنيم.
حسين عسكري عضو هيأت مديره بانك صنعت و معدن با اشاره به روند مطلوب استقرار مديريت دانش در اين بانك اعلام داشت: سازماني موفق است كه همواره يادگيرنده باشد و با توجه به شرايط بازار و رقبا خود را با تغييرات و تحولات تطبيق دهد، دانش در آن نهادينه شود و فرهنگ يادگيري، مستندسازي تجربه و انتقال دانش و مهارت در آن ايجاد گردد.
وي بيان داشت: لازم است مستند سازي تجارب و مديريت دانش به اصلاح فرآيندها و تسريع فعاليت بانك منجر شود و بتوانيم نتايج مؤثر آن را در انجام مأموريت بانك شاهد باشيم.
عضو هيأت مديره اين بانك تأكيد كرد: ضرورت دارد بحث مديريت دانش را به سمت ايجاد و شناسايي و تشكيل سيستم ها ببريم و مسايل كليدي و روز بانك را در اين سيستم مورد بحث و همفكري قرار دهيم.
رضا رفيعا معاون توسعه سرمايه انساني و پشتيباني اين بانك نيز خاطرنشان كرد: كار علمي بزرگي با عنوان استقرار مديريت دانش انجام شده است و بسياري از همكاران مشتاق فعاليت و همكاري هستند كه اگر اين همكاري به صورت سيستماتيك و سازماني باشد مي توان از قابليت هاي آنان بهره جست.
محمود حسن زاده مشاور مديرعامل اظهار داشت: كار خوب و نظام مندي انجام شده و اميدواريم تأثير مثبت آن را در افزايش بهره وري و ارتقاي فرآيندهاي بانك مشاهده نماييم.
مصطفي راستي فر مدير امور راهبري شعب با اشاره به همكاري مطلوب شعب بانك در پروژه مديريت دانش گفت: در شعب بانك افراد بسيار با تجربه و ارزشمندي وجود دارند كه بايد دانش و تجربيات خود را در اختيار كارمندان جوان تر قرار دهند و موضوع جانشين پروري در شعب اهميتي مضاعف دارد.
محمد اميني مدير بازرسي و پاسخگويي به شكايات نيز بيان داشت: بانك صنعت و معدن در زمينه استقرار مديريت دانش، پيشرو مي باشد و در راستاي بلوغ آن بايستي تمامي فرآيندهاي مديريت دانش در فرآيندهاي منابع انساني ادغام شوند و در اين زمينه بسترسازي مناسبي انجام شده كه بايد گسترش يابد.
علي عباسي مدير امور سرمايه انساني با اشاره به نقش مديريت دانش در بهبود و ارتقاي سطح دانش و تخصص همكاران و افزايش كارايي در بانك اعلام داشت: پروژه مديريت دانش در اين بانك از سال 94 به صورت سازمان يافته كليد خورد و پس از تهيه نقشه راه، اقدامات براي اجراي عملي اين پروژه به انجام رسيد و در سال 96 سامانه مديريت دانش ايجاد و بهره برداري از آن آغاز شد.
مدير امور سرمايه انساني بانك افزود: مديريت دانش بايد تسهيل گر امور باشد و بار و فعاليت اضافي به سيستم و فرآيندهاي بانك تحميل نكند و بايد در بطن عمليات و فرآيندهاي كاري جاري شود و در اين خصوص فرهنگ سازي شود تا خلق دانش، ذخيره و انتقال آن به درستي صورت پذيرد.
حسين يوسفي مدير استاني اين بانك در استان مركزي و رييس شعبه اراك عنوان داشت: در بحث جانشين پروري الزام و تأكيد بيشتري در شعب وجود دارد و بايد فرهنگ كار تيمي گسترش يابد و تمركز بيشتري بر انتقال دانش صورت بگيرد.
مريم اسلمي رييس اداره منابع انساني تصريح كرد: همكاران ما در مديريت آموزش تلاش هاي بسياري در زمينه تدوين نقشه راه مديريت دانش و معرفي و اجراي آن داشته اند و 3 كتابچه نيز در اين خصوص منتشر شده است؛ انحصار اطلاعاتي و دانش بايد در بانك شكسته شود و لازم است در تبادل دانش كار و ايجاد طوفان اطلاعاتي گام هاي مؤثري برداريم.
وي عنوان كرد: سطح بلوغ فرآيندها را پشت سر گذاشته ايم و ضرورت دارد مديريت دانش به صورت رسمي در همه فعاليت ها و فرآيندها مد نظر قرار گيرد و توجه ويژه اي به مباحث ساختاري آن داشته باشيم.
در اين جلسه فهام گوهري كارشناس تجزيه و تحليل سيستم هاي اداره آموزش اين بانك گزارش مبسوطي از لزوم و روند اجراي پروژه مديريت دانش در بانك صنعت و معدن ارايه كرد كه مورد اقبال اعضاي حاضر در جلسه قرار گرفت و مقرر شد در خصوص ايجاد و شناسايي ساز و كارهاي پيشرفت كار و تشكيل كميته ها و جايگاه سازماني مورد نياز در اين خصوص اقدامات لازم به عمل آيد.
همچنين در پايان اين نشست از تلاش هاي زهرا مريدي مشاور مديرعامل در امور بانوان و خانواده اين بانك كه در تهيه و ارايه شاخص هاي عمومي بانك و كسب رتبه برتر توسط بانك صنعت و معدن در جشنواره شهيد رجايي همكاري سازنده اي داشتند، تقدير به عمل آمد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.