اهدای خون ۶۰۷ نفر طی دهه اول محرم در مراغه

به گزارش عصر آزادی آنلاین، رئیس پایگاه انتقال خون مراغه گفت: ۶۸۱ نفر در دهه اول محرم به این پایگاه مراجعه کردند که ۶۰۷ نفر از آنان موفق به اهدای خون شدند.

محمود مهدوی ادامه داد: طی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تعداد مراجعه افراد به ۳۹۷ نفر رسید که ۳۵۵ نفر از آنان خون کامل اهدا کردند.

وی از اهداکنندگان خون خواست تا در طول سال و حداکثر سه ماه یکبار به این امر خیر اقدام کنند و توضیح داد: خون اهدایی تا یک ماه باید مصرف شود و از آنجایی که نیاز به خود همواره وجود دارد، انتظار می‌رود در مناسبت‌های مختلف طول سال نیز پذیرای اهداکنندگان خون باشیم.

وی با اشاره به اینکه یک روز قبل از تاسوعا ذخیره گروه خونی AB منفی در این پایگاه رو به اتمام بود، بیان کرد: اگرچه این نیاز در سایه اهدای خون طی روزهای تاسوعا و عاشورا برطرف شد اما در صورتی که اهداکنندگان خون به صورت مستمر و در طول سایر به این پایگاه مراجعه نکنند، کمبود برخی از گروه‌های خونی قابل پیش‌بینی خواهد بود.

پویشی نیز تحت عنوان «نذر اهدای خون» از روز عاشورا تا اربعین حسینی امسال در سطح کشور راهاندازی شده است که می‌تواند در تامین خون مورد نیاز بیماران مفید باشد.

پایگاه انتقال خون مراغه در خیابان امام خمینی (ره) – خیابان خرمشهر واقع شده و دارای کاربری «انتخاب اهداکننده»، «خونگیری و فرآوری»، «تعیین گروه خون»، «پخش خون» و «فرآورده‌های خونی» است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.