روزانه ۱۳ فوتی کرونایی در آذربایجان‌شرقی گزارش می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که روزانه بیش از ۱۰۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان گزارش می‌شود، گفت: متاسفانه تعداد بستری‌های بیماران کرونایی در استان از ۱۵۰۰ نفر گذشته و روزانه بیش از ۱۳ نفر فوتی ناشی از ابتلا به کرونا را داریم.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، دکتر عباسعلی درستی بیشترین آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در آذربایجان‌شرقی را ۱۸ نفر اعلام و اظهار کرد: تا پیش از آغاز موج پنجم در کشور این آمار در استان تا روزانه ۲ نفر نیز کاهش یافته بود.

وی با انتقاد از پایین بودن میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان، افزود: از مردم تقاضا داریم تا ضمن استقبال از واکسیناسیون، حتما دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا کمترین تلفات را داشته باشیم، زیرا نباید مردم فکر کنند که واکسیناسیون به تنهایی کافی است.

درستی با اشاره به تداوم وضعیت صعودی بیماری کرونا در استان، بیان کرد: از این نظر فعلا سی‌امین استان کشور هستیم. هرچند آذربایجان‌شرقی از نظر تعداد مبتلایان به کرونا در رده‌های آخر بین استان‌های کشور قرار دارد اما به دلیل تداوم وضعیت صعودی این بیماری شاید طی روزهای آینده این رتبه‌بندی تغییر یابد.

وی اضافه کرد: واکسن‌های کرونایی که در ایران و استان استفاده می‌شوند، همان واکسن‌هایی هستند که به طور معمول در دنیا تزریق شده و تقریبا به همان میزان در کاهش ابتلا و مرگ و میر کارایی دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به برخی شبهات معاندین در خصوص واکسن‌های تزریق شده در کشور، گفت: تاکنون هیچ مورد فوتی و یا عوارض شدید ناشی از تزریق واکسن کرونا در استان گزارش نشده و ضمن این‌که از زمان آغاز واکسیناسیون تا به حال، هیچ‌ مورد فوتی در بین کادر درمان را نیز نداشتیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.