روز پنجشنبه واکسیناسیون در آذربایجان‌شرقی انجام نمی‌شود

به گزارش عصر آزادی آنلاین، معاون بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: واکسن کرونا روز پنجشنبه (چهار شهریور) در آذربایجان شرقی تزریق نمی‌شود.

درستی اظهار کرد: دلیل اصلی عدم تزریق واکسن مربوط به پروسه انتقال، ارسال و توزیع واکسن از مرکز به تبریز می‌باشد که اجرای هر یک از این مراحل زمان بر بوده و باید مقدمات لازم و کافی برای توزیع واکسن‌ها در شهرستان‌ها و مراکز واکسیناسیون استان آذربایجان شرقی صورت بگیرد.

وی در ادامه افزود: تعداد واکسن‌های در نظر گرفته شده برای روز جاری نیز نسبت به روز‌های گذشته کمتر است و به عنوان مثال شاید در یکی از شهرستان‌ها مثل جلفا واکسنی وجود ندارد و یا در شهرستانی مثل میانه به اندازه کافی وجود ندارد که بر همین اساس تا توزیع سهمیه فردا، فرصتی باقی نیست و بنابراین فردا تزریق واکسن در استان نخواهیم داشت.

درستی عنوان کرد: با تسریع در ارسال و توزیع واکسن‌های مورد نیاز در آذربایجان شرقی تزریق آن‌ها از روز شنبه یا یکشنبه در سطح تمامی شهرستان‌ها از سر گرفته می‌شود.

وی درباره تزریق دز دوم واکسن آسترازنکا اشاره کرد: این نوع واکسن طی روز‌های گذشته به کشور وارد نشده بود و بر اساس اعلام مقامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از روز گذشته واردات آن شروع شده است که تا ارسال و توزیع آن در مراکز واکسیناسیون استان حداقل به ۲ روز زمان نیاز است.

درستی با بیان اینکه هفته آینده تزریق تمامی انواع واکسن‌ها در آذربایجان شرقی انجام می‌شود، تعداد افراد واکسینه شده دز اول آذربایجان شرقی با واکسن آسترازنکا را ۱۹۷ هزار نفر اعلام کرد و افزود: از مجموع این نفرات نوبت دوم تنها حدود ۵۰ هزار نفر برای روز‌های اخیر و نیمه اول شهریور ماه تعیین شده بود که ضمن عذرخواهی از این افراد تقاضا داریم واکسیناسیون خود را چند روز عقب بیاندازند.

او جمعیت هدف آذربایجان شرقی برای واکسینه شدن را سه میلیون نفر اعلام کرد و گفت: این جمعیت افراد بالای ۱۸ سال استان را شامل می‌شوند که تاکنون بیش از یک میلیون و ۱۷۵ هزار نفر از آن‌ها دز اول واکسن خود را دریافت کرده اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.