افزایش ۲۳ درصدی تردد کامیون‌ها در مرز جلفا

به گزارش عصر آزادی آنلاین، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: تردد کامیون‌ها از مرز جلفا ۲۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

اورجعلی علیزاده با بیان اینکه در این مدت ۲۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از مرز جلفا تردد کرده اند، ادامه داد: در همین مدت ۳۸ هزار و ۹۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی نیز از مرز نوردوز تردد کرده اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه امسال در مجموع ۶۵ هزار و ۶۰۰ دستگاه وسایط نقلیه سنگین باری از پایانه های مرزی جلفا و نوردوز تردد کره اند، اظهار کرد: در این مدت ۳۵۱ هزار و ۶۹۰ تن کالا از طریق مرز نوردوز وارد و صادر شده و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۷۰ هزار و ۶۰۰ تن است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی، افزود: در همین مدت ۲۱۴ هزار و ۷۰۰ تن کالا از طریق مرز جلفا، صادر و وارد شده و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۱۹۷ هزار و ۷۰۰ تن بوده است.

علیزاده، با بیان اینکه در این مدت ۵۹ هزار و۵۹۳ نفر از طریق پایانه های مرزی جلفا و نوردوز تردد کرده اند، ادامه داد: از این تعداد ۴۶ هزار و ۴۲۲ نفر از مرز نوردوز و ۱۳ هزار و ۱۷۱ نفر از مرز جلفا تردد کرده اند.

پایانه مرزی جلفا مرز مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خودمختار نخجوان و پایانه مرزی نوردوز تنها مرزی زمینی مشترک ایران و جمهوری ارمنستان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.